Back in New York

Start spreading the news, I am leaving today... I want to be a part of it. New York, New York.

Vi anlände runt tretiden och jag har jobbat sen dess. Har redan haft mitt dagens mig moment; jag tog fel. Det var visst New York Palace vi skulle bo på... verkligen vackert i alla fall. Känner mig som en riktig lyxbarnflicka när jag och barnen ordrat upp Room service till middag och sitter och äter i ett fantastiskt litet sött rum. Just nu lyssnar jag på Frank Sinatra och kollar ut på Manhattans skyskrapor... den enda downsidern är väl att mina värdbarn avbryter min poetiska tankesamling varann sekund med bråk. Men jobb och bråk är saker jag kan ta. Just nu kollar jag bara vänster och insuper verkligheten av att jag är tillbaka i The Big Apple.

Imorgon får jag sex timmars fritid efter noon och då ska jag minsann ut och walk the streets av New York. Två platser jag är väldigt passionate om att se är upper east side och meatpacking district men vi får se vart strömmen för mig... ska försöka samla på mig lite info om hur man tar sig dit. Strömmen för mig dit den för mig. Vi är ett gäng ur släkten som bor här på Palace eftersom vi är här för deras pappas event, eftersom han jobbade inom CIA. Måste också anmäla mig till studera.se, glömmer alltid lika lätt. Nu ska jag forsätta fundera på över att jag är i New York... delar med mig av utsikten från hotellrummet.

These vagabond shoes
They are longing to stray
Through the very heart of it
New York, New York
 




Kommentarer
Postat av: Best bud .!

haha jobbigt med störande objekt när man sitter och poetar sig xD ...



Visst är det Empire State building där långt bort på din bild .? :)



Savner deg "möööö" <----skånska

2010-04-01 @ 04:23:41
URL: http://johanhorvat.blogspot.com
Postat av: Monica Weiss

Verkligen snygga skor, och lyxig förpackning av parfymen, men den kostade också många sköna gröna Dollar! Du har en peng på ditt konto igen!

Spring inte bort dig i NY! Men du har ju ett bra lokalsinne som din far så det ska nog gå bra.

Idag ska vi fira pappsen med gul påsk-tårta och ett par byxor ska han få, det får han alltid på sin födelsedag! Minns att i New York har de en lyxig choklad-butik som heter Godiva har jag för mig, svindyr choklad men god.

Have fun



Love You



Mamma

2010-04-01 @ 08:02:36
Postat av: Hermaniris

Spirits are speaking in my dreams and other ways

2010-12-15 @ 13:04:02
URL: http://hermaniris.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0