Chicago Uno Grill

Hade en underbart trevlig kväll igår i Burlington Mall med Conny, Maria och Björn! Först skulle jag och mitt lokalsinne plocka upp Conny där hon bor (läs: Concord) och jag lyckades... efter fem felkörningar. Hur som helst så käkade vi på Chicago Uno Grill i Burlington där Björn också joinade in. Jag åt en burgare som var god om det inte vore för lökringarna, aldrig fallit för sådana riktigt. Sen satt vi och skrattade när de lärde mig tyska meningar som jag antagligen inte bör utropa högt om jag besöker Berlin någon dag. En äldre kvinna bakom oss i satt och småfnissade så Björn vände sig om och de började prata om vilka delar de var ifrån i Tyskland. Räckte upp handen och sa "Sverige här". Hahaha. Det finns många tyskar som är au pairer, men jag har faktiskt skaffat mig många nära vänner av dem - och tro mig, de påminner mycket om oss svenskar.

Det var en enormt vacker kvällshimmel igår när solen trängde fram ur den molniga dagen precis lagomt till solnedgång, och självklart hade jag inte kameran med mig... men jag lovar er att fånga hur våren förtrollat Concord inom en snar framtid! Körde förbi gymnasieskolans football field när jag hämtade Conny också, den ligger på vägen ut... att se den i kvällsljuset påminde mig så mycket om hemma så jag fick en tår i ögat. Snart har jag varit här en 1/3 av tiden. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0