Elajn helg

Jack sitter i badet så jag tänkte passa på att för en gångs skull uppdatera er i tid (ehm... tidigare?)
Som rubriken lyder så tänkte jag berätta lite för er om min helg tillsammans med sötaste Elajn.

Fredag: Jag sprang runt på JFK som galning när jag letade efter anslutningsbuss intill Manhattan (JFK ligger i Queens) och blev utskrattad av fem unga män som hade jätteroligt till att jag gick förbi dem minst fem gånger. Nej pojkar... jag var inte ute efter en av er. Hahah. Lovar. Hittade min anslutningsbuss intill Port Authority där Greyhoundbussen avgick. Allt gick rätt smooth. Om man bortser från tanken att jag hade sovit ca fem minuter av en fem-timmars flygtur på grund av att en indisk, gigantisk man suttit och snarklutat på mig hela flyget från Vegas till JFK. Till det väsentliga. Elin ringde och sa att hon var på G in i Philly... och jag satt på trottoarkanten utanför stationen. Och så kommer hon!!! Det var så overkligt att se henne igen. Som att jag inte förstått att ni alla finns kvar. Det var så jävla underbart att få krama om henne igen. För lite mer än ett halvår sen satt vi och fyllde i våra applikationspapper och undrade om vi någonsin skulle komma iväg - och nu är det verklighet. Elins halvroliga GPS tog oss hem till hennes värdfamiljs jättefina hus lite utanför Wilmington efter ca 2 timmar och då fick jag hälsa på dem. Helt underbara, både föräldrarna och värdbarnen. Resten av dagen bestod av att vi åkte och åt lunch på ett mysigt hak, hämtade barnen, Noah (7) och jävligt roliga Matthew (14), åkte och köpte Avatar, åt asiatisk mat till middag och sen kollade på filmen. Förutom allt det så satt vi och pratade hur länge som helst kanske. Elin har verkligen haffat den bästa värdfamiljen man kan få. Efter en timme kunde vi prata om allt. Haha, Elin, I love your family!!! Mark berättade en grej som jag tänkte var värd att share; jag älskar ju M. Night Shaymalans alla filmer och tydligen så ska Mark ha bott ca. 30 minuter ifrån skogen där The Village är inspelad i Pensylvania!

Lördag: Efter att jag inte sovit på sådär 48 timmar sov vi ut ganska länge på lördagen. Åt god svensk frukost och åkte senare ut till Christiana Mall och shoppade... allt möjligt. Allt ifrån en stång med fåglar på (hahahaha) till vanliga kläder. Vi planerade sedan New York litegrann och kikade runt på Youtube... Elin kan det där med att hitta roliga klipp! HAWAYEE YAAY! Hahahaha. Satt ute på verandan med Elins värdmamma Bonnie, tog roliga bilder och pratade om allt och inget och helt plötsligt kommer Mark och börjar smälla fyrverkerier! Sann amerikansk överraskningsanda! Hahaha! Tog bilen till Newark och kikade runt och satte oss sedan på en restaurang i området där vi träffade på porrpappan. Han var äcklig. Men maten och stämningen där var god. For senare ut till en av Elins närmsta vänner där borta, Anna från Göteborg som bor här med sin sambo, som hade fixat avskedsfest för en tjej som heter Josephine från Stockholm. Där var även skitroliga Elise från Linköping som antagligen hänger på Elin och mig på en vecka till LA! Stackars Elajn som körde kunde inte dricka men jag friskade till med lite vin... det var trevligt att träffa Elins närmsta vänner där borta dessutom, jättegulliga tjejer allihopa. När vi kom hem försökte vi övertyga varandra om att vi skulle se hela Hangover. Trots att filmen är jävligt rolig så orkade vi bara typ femton minuter... hahaha

Söndag: Åt en jättegod amerikansk frukost med hela familjen. Innan jag sen skulle åka kom Mark fram med telefonen och sa till mig "Linda, just call your hostfamily and tell them you're staying." Och jag hade velat stannat ett bra tag till om jag ska vara ärlig... vi hade sån jävla underbar helg. Men de sa att jag är välkommen till deras beachhouse i sommar och till huset när jag vill. Jag är så glad för Elins skull att hon fick den här familjen, även om den är några timmar ifrån mig, istället för en halvdan i Massachusetts. Så anyway. Till helvetet. Jag och Elin åker in mot Downtown Wilmington som för den sakens skull var läskigt. Jag såg A-lagare för första gången i USA. De hade en rosa ryggsäck och en kundvagn fylld med skumma saker. Ahhh. En hjälpsam polis hjälpte oss med vägen till stationen och sen låste vi dörrarna för allt läskigt folk som fanns inom 20 meters avstånd. Hahaha. Vi väntade en halvtimme... jag gick in och frågade argt vad som pågick. De visste inte ens vart chauffören till NY-bussen befann sig. Så när jag varit arg i en timme kommer busssaten. Och då helt plötsligt när jag står i kön och frågar om jag kommer hinna till min connection i NY (måste byta buss där till Boston) börjar den jäveln skämta med mig. Av någon anledning (han var så jävla rude) går jag helt blank och börjar grina. Så tuff är jag. Hahaha. Då blir istället Elin arg och börjar tjafsa med den andra killen om att de måste kunna boka om mina biljetter så... de gjorde det. Vi åkte till donken och sen sa jag hejdå till bästaste Elajn för en månad! Bussen var smärtfri och bästaste Johan hämtade mig på South Station... klockan tolv. Det är Greyhound det. Påminn mig om att aldrig boka en buss med dem igen.

Kommentarer
Postat av: elajn

HAHHAHAHHAA, porrpappan var inte okej! Huvudsaken är att du kom hem gullis Lindson, vi ses om en månad! :D

2010-04-27 @ 02:34:27
URL: http://elaaajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0