Ett år sedan

Jag är glad idag trots att jag fått veta att jag ska jobba både fredag och lördagkväll (plus dagarna). Livet är hårt och jag har lyckats fokusera hittils genom att sätta ut milstolpar som jag ska uppnå under detta året och hittils har det fungerat. Sen vet jag inte om det är för att jag försöker vara tapper heller... Man ska välja sina situationer att vara tapper - ibland är det bara dumvdristigt för den enda personen som du end up hurting är du själv för att du ska spela hjälte i en hopplös situation. Jag är verkligen bending over backwards just nu. Samtidigt älskar jag livet här - USA är underbart att resa i och jag älskar att träffa de vänner jag blivit nära med. Livet hemma och mina älskade personer rycker i mig. Men... just nu gäller bit ihop eller bryt ihop.

Till mina älskade svenskar: trevlig helg, sup och svälj! Hahahaha. Ha en trevlig Valborg och ramla inte in i elden. En dag som denna låtsas jag att jag står bredvid er med en cider i handen, vår i luften och värme mot händerna...

Shyssta Björn gav mig hans exemplar av första Twilight boken på engelska och sa att jag borde läsa den på engelska, att den var sjukt mycket bättre än på tyska som han läst den. Så ska give it a shot så fort jag läst ut LA Candy!

Till rubriksmysteriet: för ett år sedan sprang jag mot mamma och pappa och skrek "JAG GJORDE DET" efter att ha totallurat dem med att torka tårarna för att jag inte klarat uppkörningen. Mamma var så glad att hon berättade en random person på parkeringesplatsen att jag tagit körkort. Pappa var så glad att han stämde in. Jag var så glad att jag åkte första turen till MAXI ICA och spelade Season of Love med nervevade rutor och skrek. Sen åt jag kycklingsallad på kvällen och överröstes av gratulationer. En lyckad kväll på Heartbreak.

Ha en bra helg allihopa!


Kommentarer
Postat av: Monica Weiss

Läste nyss ditt nya inlägg, sitter vid datorn denna kalla sista april, dagen var ljummen men nu är det kallt på kvällen. Bomberna har nyss smällt från vårt grann-område, grannens 2 bestar (hundar) har skällt som fan, hon ska nu flytta med sina bestar, skönt.

Vi hörs på Skype eller telefon imorgon.



Kramar från



Mamma



2010-04-30 @ 22:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0