High School Äcklical

Alltså dra på fan. En kär vän till mig vid namn Robin brukar dra historien om hur han bara ville dö när tjejerna inne på SF i Gävle gallskek när Zac Efron kommer svettandes i öppningsscenen till High School Musical 3 på premiären. Tjöt av lycka... pep upphetsat, whatever tickles your peach liksom. Min godtrogna filmuppfattning var mjuk och tänkte väl mest att så hemskt kan det inte vara. Lite söt tonårsgymnasiepop du vet.

I fredags när jag hade ungarna plus deras vänner över på pizzanight blev jag nerknuffad i fotöljen med en stortaggad Jack i knät som dansade till Zac Efron som skriker "THIS IS THE LAST CHANCE TO GET IT RIGHT" med sina lagkompisar på planen. Och lite senare joinar den där jävla Hudgens in och står och övertygar Efron om att han kan sätta bollen... aaaah, make me strong. Öh. Stick då. Det värsta med det hela är nog inte sjävla historien. Den är lite småcatchy och typisk ja, så är High School... ibland. Det värsta är att den är så jävla skämmig med timingen så jag dör. Den som kommit på att rollkaraktärerna ska börja sjunga efter att de har haft världens break up borde ju skjutas. Föreställde mig detta figurerandes i twilightfilmerna.... hahahahaha. Dog av liknelsen. Ungefär som när jag dog av Zac Efrons svettande stön i början. Joining your club, Robin. 


Jag vet inte om jag växte upp eller bara blev mörk i sinnet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0