Min roliga mamma

Bjuder er på dagens skratt från mammas nyligt skickade mail... hoppas du inte tar illa upp lilla mor! Jag må ha fått mitt bollsinne från far men min roliga nerv kommer utan tvekan från dig;

"Jag tycker ju det är bättre att skicka en slant till dig då o då istället för att betala 500-600 kr varje månad på en telefon som jag tycker är lite onödig, Madde skulle aldrig få ha en svensk mobil i USA säger Leffe, deras räkning har sjunkit enormt sen Madde åkte till USA säger han, och det kan jag förstå, ni flickor är ju hemska på telefonerna! 95 sms sa de på Tele2 att du hade skickat, trots att du har en usa-mobil och Facebook och Internet och Skype,  tänk för 200 år sen när de Svenska imigranterna åkte med båt till USA,  det tog dem 2 månader att ta sig över och det enda de kunde göra sen var att skriva brev till sina anhöriga, de svalt på båten i trånga utrymmen,  många dog under resan, och när de väl var framme i det förlovade landet kom de till en fattigdom som var värre än den de lämnat i typ Småland.
När vi kommer till dig måste vi ta hem lite kläder åt dig,  du får aldrig ner allt i 2 väskor som du shoppar! Stoppa denna shopping nu! jag har bara köpt mig 3 toppar o en kjol och det var på REA!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0