Sedona, AZ

En liten update: just nu befinner vi oss i Sedona som ligger någonstans mitt i Arizona om inte min geografiska talang svikit mig... hahaha. Det är en underbar liten stad som ligger omringad av röda berg, blå himmel och gröna kaktusar överallt. Vi bor på ett hotell som heter Enchantment Hotel och är som en liten lyxby om jag får säga det med egna ord. Husen kallas för casitas och det är inte bara spanska som dominerar... när vi kom hit fick vi papper på olika native American indianers språk. För flera hundra år sedan levde tre olika indianstammar här i bergen runt Sedona.

Vi har solat, badat, gått olika trails och varit inne i Sedona. Det är ett ganska spirituellt ställe (arv av indianerna) och jag vet inte hur många psychic readings jag sett (Johan!!!). Idag är det sista dagen här och det är lite småkallt och grått ute (händer det i Arizona?). Vi ska strax ut i en pink jeep-tour och ikväll måste jag göra som serious re-packing för min väska ser ut som ett stundande tredjevärldskrig. Imorrn har vi en sex-timmars bilfärd tillbaka till Vegas och sen väntar en red-eye flight tillbaka till JFK där jag går av och tar bussen mot Philly och Elajn!!! Hihihi. Ska bli så jävla roligt!

OCH! Jag har läst ut The Twilight Saga här i Arizona. Den slutade ungefär som jag ville... det sista kapitlet var i alla fall det mer episka Stephanie Meyer lyckats med. Men det tar vi i ett annat inlägg.

Jag saknar er alla där hemma. Det är som ett hål utan er även om jag trivs här.


En del utav The Red Rocks, som de rödfärgade bergen kallas i Sedona


En del utav en trail vi gick


Enchantment Resort


Röd jord och kaktus i stort omfång


Jag (förhoppningvis inte lika vit i skrivande stund)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0