City of blinding lights

Haha... really excuse me för alla cheesy rubriker om hur fantastiskt New York är. Men jag kan bara inte låta bli. Igår stämde rubriken in - literally. Jag dåsade av med mamma och pappa direkt på hotellrummet igårnatt så det blev inget blogginlägg. Vårt hyrda internet går ut klockan fem på eftermiddagen idag så tänkte passa på att uppdatera er innan det förmodligen blir bloggtorka någon dag...

NYC has it all. En sådan bild fångade jag på Times Square precis innan nattliga bussturen avgick. And I thought to myself. Det här är min stad. Finns ingenting som New York City. Jag har varit i London och Paris... och älskar dem båda. Men New York City är min storstad.

Gårdagen - shoppingdag! Efter frukost på vårat stammisställe på 7th ave, Fluffy's, tog vi en taxi till Canal St. i Chinatown där de, som de flesta vet, säljer kopior på alla eftertraktade märken. Jag har länge varit ute efter en Loui V väska att ha som handbagage. Och nej, jag hade inte tänkt att betala 15.000 kr för något som ändå ingen ser skillnad på. Så vi hittade på en trevlig kille från Senegal som sålde en för 55 dollar. Som klippt och skuret. Sedan traskade vi runt i Chinatown och beundrade hur mycket billigare det är än i Midtown. Besökte senare Victoria's Secret på Broadway och köpte min lotion jag suktat efter i hundrafemtio år... sedan blev det 5th ave för hela slanten och ett par shorts från Zara blev mina. Jag har smält för den höga midjan. Typ när det är slut på den. Som vanligt. Tillbakavägen till hotellet såg vi en grupp tjejer som appearantly stod och väntade på Big Time Rush utanför hotell London... classic.

På kvällen bokade vi bord på Home Restaurant i Greenwich village. Har inte ätit så god fisk på år! Underbart litet ställe. Greenwich village rekomenderar jag varmt för alla som åker till New York. Försök att inte äta runt Times Square och Midtown hela tiden... de små mer européiska ställena i Village och på Lower East Side är bättre. När klockan blev runt nio hoppade vi på den nattliga loopen som Gray line kör. Den bästa turen någonsin. Vi körde förutom Midtown igenom vackra SoHo, Chinatown, Greenwich, Lower East med NYU, och sedan helt plötsligt dunkar det till i bussen och jag inser att chauffören precis kört upp på Brooklyn Bridge samtidigt som tourguiden satt igång "New York, New York" med Frank Sinatra. Kan inte med ord förklara hur jag kände när han körde över bron med New York Skyline på högerflanken. Mäktigt. The City of blinding lights.

Här kommer lite bilder från gårdagen. Vi hörs om någon dag igen då jag nu ska passa på att njuta av de sista dagarna med mamma och pappa! Imorrn åker vi tillbaka till Boston. Puss ♥♥


Midtown utanför vårat hotell, Wellington


Midtown


Greenwich Village


Mami inne på Home Restaurant


Pappa och jag!


Greenwich by night


NYC has it all.


The Empire 


Papi and me igeeen, hihi, här på bussturen


NYC by night


Skyline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0