Days of Concord

Mamma och pappa är här!!! De är här, med mig!!! I fredags när Johan parkerade utanför flygplatsen efter lite trafik bara sprang jag in och efter lite av och anvakande ser jag mamma stå med en svensk flagga och jag bara springer emot henne och kramar henne. Vilket följs av att båda börjar gråta... jag kunde inte hejda det. Mamma, liksom. Det blev inte bättre när mamma sa att pappa satt utanför på en bänk på andra sidan övergångsstället och jag överraskade honom. Jag älskar dem så mycket. Gränslöst. Det hela blev lite som en filmscen för på samma gång som det var helt realistiskt var det också så surrealistiskt efter hela sju månader.

Jag och Johan gjorde en liten snabbtur av Cambridge och Harvard innan vi for västerut mot Concord och middag på Paparazzi... en mycket trevlig sådan. Jag måste säga att jag tror mina föräldrar aldrig klickat så fort med någon som med Johan. Men det är ju Johan vi pratar om också. Mina föräldrar var tagna över hur trevliga alla amerikanare är. Det är skillnad att komma hit efter att man bott i Skandinavien hela sitt liv även om folk där hemma menar väl. Efter en god pasta carbonara gick mamma och pappa över till Best Western där de bor och sov och Johan skjutsade hem mig. Jag kan ju fortfarande inte köra bil på grund av försäkringstjafset... roliga amerikanare. Träffade min värdmamma och värdbarn igen som var jätteglada över att se mig!

Packade upp min resväska från veckan hos Cliff och dödade stinkybugs som de kallas. Det var då helvete vad de har börjat komma in i mitt rum - dödade med största säkerhet tio stycken. Måste finnas någon slags hemlig passage. Jag blir helt mordisk när jag ska döda dem. Det värsta är att de är nästan lika snabba som svenska husflugor vilket är en utmaning till och med för Linda som är van med japanese beedles. Jävla insekter. Jag är en sådan person som absolut inte får nog ro att sova om jag vet att det är femton insekter på väggen bredvid mig. Kommer antagligen ta fram insektssprayen så det blir en plågsam död. Hah.

Idag fick mamma och pappa tillgång till hyrbilen och de råkade snurra upp i Carlisle innan de hittade tillbaka till där jag bor i North Concord. De träffade min värdfamilj och pratade med dem ett bra tag innan vi gav oss iväg till Minute Man Park i Concord (amerikanska inbördeskriget... första skottet som sköts av i Concord). Lite senare åkte vi till Walden Pond och det var inte ett undantag med mamma och pappa... de blev lika förtrollade som mig av hur vackert det är där jag bor. Concord hamnar nog på topp fem på Massachusetts vackraste platser. Åkte vidare till Burlington Mall och fikade på Cheesecake Factory och shoppade sedan loss med mamsen på Forever 21, Victoria's Secret och lite till. Mamma stortrivdes som väntat! Vid halv-åtta snåret träffade vi Nico och Björn utanför Chicago Uno Grill. Underbar middag det också... mamsen briljerade med sin tyska till mina tyska killars glada förvåning! Som vanligt tycker alla att min mamma är typ världens roligaste person - också Nico och Björn.
Imorgon står BOSTON på schemat!

Bilder från Minute Man Park och Walden Pond.













Kommentarer
Postat av: elin

åh dom verkar stormtrivas och det låter som ni har det hur underbart som helst! gud va skönt att din mamma o pappa är där hos dig! älskar dig mer än allt llinda <3 <3

2010-08-08 @ 10:20:41
Postat av: Malins Mamma Helen

Mina tårar rinner när jag läser din blogg tjejen, förstår precis hur du o din mamma o pappa kände i den stunden....härligt....Njut o mys av era dagar tillsammans...Kramis

2010-08-10 @ 13:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0