Dinner, Boston, Beach, Goodbye

I'm sorry for the lack of updates. För en gångs skull är jag satt på lite egen tid så att jag träffa mina närmsta vänner här innan de åker... sova ordentligt, och bara njuta. Det har varit en ganska rocky patch med min värdfamilj men just nu när de är på semester bor jag med Cliff. Jag vet ingen snällare man. Riktigt happy here på tredje våningen overlooking centrala Concord. Vi pratar om allt och inget.

Conny hade sin avskedsmiddag i fredags! Vi for ut till Natick och Chicago Uno Grill för att äta en sista middag... usch, jag vill inte säga så men... sista middagen i USA med henne. Vi skrev i hennes avskedsbok och torkade tårarna samtidigt som jag valde mina ord. Träffade lite nya au pairer också utanför Cheesecake Factory där vi delade på en big ass cheesecake.

Lördagmorgon hämtade Björn upp mig och vi åkte in till Boston. Boston Common, Public Gardens och bara gick nerför Newbury Street. Urban Outfitters gjorde mig rikare på en underbar klänning och ett par ballerina skor, däremot inte på pengar... haha. Vi såg flera bröllop och bara satt och chillade i Public Gardens. Efter ett tag när vi skulle gå över ett övergångsställe skriker jag rätt ut och smäller till Björn hårt på armen! Det var hon... Tabatha. Hon superfrisören som är en domare i den där frisör-realityn. Wow tyckte jag... På kvällningen träffade vi Richard och Lukas. Jag fick agera personlig stylist åt Richard som jag hoppas köpte skjortan jag valde ut honom innan jag och Björn smög iväg till Inception på AMC Loews. Bra film men i stor utsträckning alldeles för komplicerad (o)logik. Jag och Björn bollade fram och tillbaka över alternativa lösningar.

Igår, söndag... samlades vi ett helt gäng på Nahant Beach för att säga hej då till Conny. Volleyboll, sandkastning, brottning i vattnet... och allmänt bara löjla runt på stranden. Någonting jag är riktigt bra på för en gångs skull! Jag åkte tillbaka med Nico och vi på donken i Bedford där vi käkat i vintras... det var som en speciell grej för oss. Hoppade i poolen här hemma hos Cliff och töntade runt innan vi åkte till Concord Train Station. Jag hade mitt avskedsbrev till Conny under armen och en tår i ögonvrån redan när vi kom dit. Vi stod och pratade till innan tolv innan det var dags för att säga hej då. And I cried. Hard. Jag vill inte släppa taget om min kära vän som varit min storasyster här i Concord sedan dag ett. Hon lovade att komma och hälsa på mig när jag pluggar i Uppsala och jag har lovat henne att komma till Österrike. Det kommer bli av. Conny är en vän för livet. Hennes avskedsbrev till mig var det gulligaste någonsin.


Conny... I will miss you


Goodbye dinner på Chicago Uno Grill


Newbury Street


Jag och Björn i Public Garden, Boston


Lite coolare så... haha!


Beautiful Nahant Beach (Björns bästa kompis i bild i fram... hahaha han jagade dem hela dagen)


Nahant med sovande lifeguards


Jag och Conny... en sista bild - men bara i USA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0