Recently

Lazy ass.
Förlåt, förlåt... så mycket förlåt för mitt typ nästan veckolånga avbrott i uppdateringen. Dock är ni tappra och fortsätter att believe att jag ska ha uppdaterat. Otrolig lojalitet att ni orkar klicka in på mig varje dag. ;-) Lite minimi skämt så där. Anyhow. Vad har hänt senast?

Mamma och pappa är tillbaka till Sverige och jag har börjat jobba igen efter min sextondagars ledighet. Det fungerar bra och alla mina tre gulltroll var så glada över att ha tillbaka mig så jobbandet har gått bra! Saknade dem under ledigheten, det gjorde jag. Under dagarna leker vi mest ute i solen som fortfarande är högt på the Massachusetts sky... än är inte sommaren över på östkusten.

I söndags var jag med Björn. Antagligen sista gången jag fick en heldag med honom då han är i LA just nu på sin vacation month och sen bara kommer vara tillbaka i Boston i några dagar i september. Vi promenerade runt i Harvard Sq, blev fotade av en liten söt chinese girl, skrattade på tunnelbanan, åt en supersizad lunch på Fire & Ice's buffé i Harvard Sq, besökte festivalen vid Charles River där de firade India Day, satt vid Charles River... efter att ha suttit och pratat om mest allt som är viktigt och ingenting som man ändå skrattar åt och plåstrat om mina blodiga skavsårsfötter åkte vi till Barnes & Noble i Burlington och skulle läsa våra tidningar till lite god smoothie. Som vanligt resulterade i att Linda bär med sig tre skvallertidningar och en tidning med Twilight framsida och Björn plockar på sig tre kokböcker som idag istället var reseböcker om Kalifornien. Haha. Det är ALLTID så. En mysig karl som var uppväxt i LA tipsade oss om allt vi behövde veta och besvärade sig till och med med att rita upp en karta över staden! Anyway... nu är Björn i Cali. AVUNDSJUK. Men jag kommer på tisdag med min Elajn! Träffar förmodligen också på honom och hans kompis där. Gonna be great.

I tisdags var jag på bio med Jossan, "Eat Pray Love". Så sjukt underbar feel good movie. Stundtals tråkade den ut mig måste jag erkänna även om slutresultatet präntar sig in i bakskallen for a long time. Hon pratar i slutet mycket om att släppa taget om allt för att våga åka iväg på din resa. Att acceptera alla personer du möter för att de har någonting att lära dig. Att våga kasta sig ut för stupet. Sådana saker som sätter pricken över i på hur tusentals au pairer i USA känner inför deras år. Osäkerhet, stup och tvivlande som ersätts av kärlek, acceptans och lugn. Most of the time.
Så underbart att få träffa Josefine igen... det är inte tyst i en sekund med henne och skratten avlöser varandra. Jag är lycklig över att fått en sån underbar tjejkompis!

Igårkväll, onsdag, hämtade Madeline och Jessica, en ny mexikansk tjej som mot alla odds bor nära mig (!), upp mig hemma i Concord och vi åkte ut till Burlington och Cheesecake Factory för middag. Riktigt trevligt som vanligt med Madeline som är lika pigg och glad, men jag blev också riktigt positivt överraskad av Jessica som visade sig vara en underbar tjej som älskar alla tv-serier jag älskar. Bara om du har det kan du do no wrong with me... haha. Hoppas på att träffa dem så snart jag kan igen efter LA! 


All night staring at the ceiling
counting for minutes I've been feeling this way
So far away and so alone

But you know it's alright
I came to my senses
Letting go of my defenses
There's no way I'm giving up this time
Yeah, you know I'm right here
I'm not losing you this time

And I'm all in, nothing left to hide
I'm falling harder than a landslide
I spend a week away from you last night
And now I'm calling, calling out your name
Even if I lose the game, I'm all in
I'm all in tonight, yeah I'm all in, I'm all in for life


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0