Sunday in Boston

Boston charmar alla som tar sig hit. Storstad med mellanstadspuls. Amerikanskt med européiska influenser. Stort men ändå med hyfsade gångavstånd! I love Boston. Så gör också numera mamma och pappa. Vi har idag hunnit med mycket... bland annat (i ordning); ätit och druckit Starbucks, bokat NYC buss biljetter, sett en man som ville vara en kvinna, åkt Boston Ducktours som var underbart, bevittnat mig KÖRA båten, träffat Johan, gått freedomtrail, besökt Quincy Market, ätit på Mike's Pastry... och finally ätit middag på en underbar italiensk restaurang i Little Italy, mer känt som North End. Innan vi åkte tillbaka till Alewife strosade vi runt i ett underbart Boston. Mycket underbart i dessa meningar, haha! Jag och Johan tog vårat ordentliga farväl som vi har bestämt att ändå inte ha som ett farväl idag... det var jobbigt. Men riktigt fint också. Johan är min andra halva här i USA. Från början till slut - även om han bor i NYC. Låg och grisade lite på mammas och pappas hotell Best Western innan de skjutsade hem mig. Nu blir det strax läggdags; imorrn står Hyannis på schemat.

(Varning för bildspam idag... hihi)

En av "the duckies". Gammalt militärfordon som går på både väg och vatten!


Mami och jag på plats! Älskar den här bilden... om man tittar nära kan man ser hur både jag och mamma håller på att börja gapskratta. Pappa stod nämligen och "siktade" med min digitalkamera... he he


Gorgeous Boston! Utsikt över Common






Duckien nere i vatten! Var riktigt neat när den bara slushade ner i vattnet och gick över till propeller från däck


Boston skyline från Charles River


Vem körde duckboaten då? VEM? Hihi... jag gjorde. Fick dessutom köra den svåraste routen. Vår tourguide, "Lee Lost" frågade mig om jag kört någonting mer än bil i USA. "Umm... no" tröck jag fram och han skrattade "You'll be fine."


Jag och "Lee Lost"


Vi mötte upp bästaste Johan i Boston Common




Jag älskar er - mer än allt.




Det finns bara en Johan Horvat!


I Little Italy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0