This beloved city

New York. I'm back.
Med mamma och pappa denna gången! Vi fick skjuts av min snälla värdmamma imorse runt tio-snåret och han precis på elva-bussen mot The City. THE City. För det är alltid samma känsla när jag kommer tillbaka. Idag har vi mest kuskat runt efter att ha tagit det lugnt på hotellet, Wellington, som ligger mitt i Midtown med tio minuter ner till Times Square och bara fem till Central Park - drömläge! Efter promenad i Central Park åt vi middag på ett steakhouse i Midtown och sedan promenerade vi mot Times Square som var lika förtrollande som vanligt. Ser fram emot ett par dagar i mitt NYC. Jag vet inte... jag är sjukt possesive över New York. Som att det vore mitt. Mitt och nio miljoner till New Yorker's... men jag tror det är det som det hela handlar om utan att bli för filosofisk. Att få din mening över vad New York City betyder för dig. För det är en magisk stad som alla borde uppleva åtminstone en gång i livet.


Central Park






Utanför The Plaza




På väg mot Times Square


LINDY'S!


Times Square
 

På de kända trappstegen mitt i Times Sq.


Far och mor i Times Sq.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0