Christmas Eve

Idag har varit en tung dag på vissa sätt men även en underbar på andra. Jag är så glad över min och Jossans morgon... och vet ni? Hon kunde inte hålla sig med min avskedspresent och jag slet upp presentpapprena och såg världens sötaste nalle! Han hade birthcertificate eftersom han är född på en teddybear factory på South Shore Mall. Gulleplutt har Jossan döpt honom så fint till och han kan prata! När man klämmer på hans tass säger han "I loooove you Linda! Du är BÄST!" -- i Jossans stämma, hihi. Tack min fina vän. ♥

Innan jag började jobba ringde jag hem till mormor där min närmsta släkt befann sig. Jag pratade med var och en. Det var svårt att hålla tillbaka tårarna när jag hörde dem skrika i bakgrunden "Vi saknar dig Linda!!!" tillsammans med tv'n där jag hörde svenska program. Jag ville inget annat än att vara just där med dem. Men hur som helst, roligast var nästan att prata med kusin Alex. Han har lovat att visa mig runt i Uppsala när jag kommer hem, han bor ju i Stockholm, men pluggade i Uppsala i ett antal år. Saknar min kusse!

Min andra familj här i USA började fira in julafton med en liten middag ikväll då närmaste släkten kom och jag höll väl i stort sett mest till med Cliff. Kommer sakna honom så himla mycket när jag åker. Han är ju tokig också! I julklapp gav han mig 100 dollar på ett American Express giftcard! Så jag lovade honom minst fem flaskor Absolut Vodka Raspberry vid mitt återbesök till kära Boston. Hans favoritsprit är svensk! Trots att jag var med mina söta barn som just nu ligger i sina sängar och sussar helt uppspelta inför morgondagen... och trots att jag pratade med hela släkten som min egen... så var det ibland svårt att hålla tillbaka tårarna -- speciellt en dag som denna. Julafton.

Nedan finner ni bild på dagens julverkstad på 42 julklappar (dem är i mitt rum förresten). Behöver någon hjälp inför julafton 2011 med att slå in julklappar? Fråga mig... jag är effektiv. 75 julklappar vid två tillfällen. Mitt ryggslut är akutchockerat och jag är just nu så trött att jag inte kan stå upp eftersom jag jobbade till halv ett nu på natten. Men jag ler ändå. Vafan... det är ju jul.
Hoppas att ni haft en underbar julafton. Puss. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0