Holidays

Tillbaka i Concord för mina sista arbetsdagar. Tro det eller ej -- det känns väldigt tungt att ens skriva ut det. Barnen har just nu jullov från skolan fram till och med måndag, min sista arbetsdag, så varje dag är vi ute och rider eller leker i snön och bara myser i huset med varm choklad.

I onsdags byggde vi en helt magnifik snögubbe som just nu tyvärr har tappat bort några av hans tänder och ett av hans ögon på grund utav att snön har smält litegrann. Imorgon på nyårsdagen är det sagt att det ska bli elva grader. Gaaah jag har ingen lust med slush. Alla dagar av "två par skor" till skolan var mina mest irriterade. Snöslask är värre än alla snöstormar och spöregn tillsammans. Det är något lite sorgligt med snö som smälter, om det inte är vår såklart. Hahaha... ett litet sidospår i min uppdatering. Det är ju bara början av vintern, speciellt för mig som återvänder till Norrlandsskogarna nästnästa vecka. I onsdagskväll var det också min värdmammas födelsedag så vi åkte in till Boston för en supergod middag på Beacon Hill Hotel & Bistro och sedan också dessert på endast dessertrestaurangen Finale.

Igår hade jag och Sam vår special day bara hon och jag tillsammans hela dagen. Vi gjorde window art, bara låg och pratade och skrattade, tog massa bilder, åkte in till Concord och åt lunch på Helen's och senare tog Derby och red ut på det stora fältet över vägen som var helt täckt i nysnö! Underbart... på kvällen kollade vi på första Home Alone filmen och skrattade tills vi fick ont i magen. Min lilla Sammy. Det kommer bli tufft att lämna henne.

... och jag har glömt att berätta något helt fantastiskt kul och underbart för er. Vi hann ju som sagt inte öppna våra familje-julklappar på juldagen då vi skulle åka till Connecticut så när vi kom hem på tisdagskvällen var det rusning till julgranen. Min julklapp från familjen satt alla och tittade på när jag skulle öppna. Förutom söta tomteörhängen från Jack, ett presentkort på 50 dollar och ett till presentkort (!) till Nordström fann jag ett leksaksflygplan efter att ha rafsat lite i presentpapperet. Jag tittade på den och anade och när jag kollade upp sa Shelagh... "We have decided that we want to pay for your flightticket to come back to America and visit us! It's on us!" Jag blev så rörd att en tår eller två föll när jag kramade alla och sa tack tusen gånger. Hur fint gjort är inte det? Och generöst? Min värdfamilj är verkligen min andra familj. Mitt andra hem finns i Concord, Massachusetts.


Julklapp från min underbara värdfamilj ♥


Stallet och solnedgång i mitt Concord


Mr. Snowman and me


Derby och jag på torsdagseftermiddagen på det stora fältet mitt emot huset... fina, fina häst ♥


-"-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0