... in Connecticut

Let it snow, let it snow, let it snow. Hihi... jag tycker att det är roligt med snö. Amerikanarna är helt beside themselves för att det kommit så "mycket" snö. Jag hörde nyheter om att det ska vara mycket, mycket värre än detta hemma i Gävle? Vi befinner oss i Westport, Connecticut, hos familjen Simons över the Holidays. Juldagen var mycket trevlig, men vi hann inte öppna våra familjejulklappar hemma i Concord innan det var dags att åka så det blir förhoppningsvis på tisdag. Jag såg i alla fall att min julstrumpa var välfylld med godis! Jag är glad att de överhuvudtaget vill ge mig julklappar. :) Juldagskvällen fick jag äta middag med de vuxna vilket var uppskattat, rödvin och god mat tillsammans med Tim's goda pineappledrinkar som jag hade minst tre av... hehe...

Min värdmamma befinner sig i New York City till och med tisdag eftermiddag, då vi åker hem igen till Massachusetts, för att ha ett break från barnen innan jag åker hem, men det är okej! Idag var jag med de yngsta barnen på "Yogi Bear" och sedan var vi också på akvariumet i staden. Vi såg pingviner, surikater, hajar, sälar och sköldpaddor! Riktigt kul. Dessutom var Jacks dag gjord när han fick se sälarna bli matade. Vilket var riktigt kul faktiskt. De gjorde massa tricks för att få så mycket fisk som möjligt.

Nu ska jag titta på The Hills som jag börjat se om från början och sen sova till vinden som viner här utanför mitt fönster. Har lite sovmorgon imorrn innan jag ska jobba dag/kväll. Hoppas på att få sova inatt, eftersom min värdmamma är borta för två nätter, har Jack tillåtelse att hämta mig om han inte kan sova. Kanske inte min favoritsituation då han oftast vaknar tre-fyra gånger per natt. Men jag får helt enkelt överleva. Imorgon, måndag, går jag in på min SISTA arbetsvecka! Sista! Meningen "jag kan inte förstå" är nog rätt uttjatad vid det här laget, men jag kan verkligen inte förstå vad tiden tog vägen. Hmm.
Puss ♥


Saknar mitt blonda hår! Kanske till våren igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0