Lately...

Like someone is keeping count av hur många gånger jag knåpat ihop "lately" inlägg. Varje gång jag hittar på en ursäkt. Haha... en blogg är verkligen en sysselsättning. En jag for sure inte riktigt har tid med. Så senaste tiden. Julen kom till Amerika för ungefär tre eller fyra veckor sen men förberedelserna fortsätter... julmusik tjugofyra sju på radion, pepparkakshus bakande hemma hos oss med tjugotals barn, julfester och granuppsättande. Mina julklappar till barnen och min värdmamma är redan klara vilket jag är glad att jag tog mig tiden åt! Hoppas de kommer bli glada, hihi... jag tog verkligen tiden att fundera på det. Det enda negativa jag har att tillägga är att snön valt bort Boston från kartan än så länge. Vit jul är ett mycket känsligt ämne för mig som kommer från vitaste och kyligaste Norden. Hehe.

Förra helgen var jag ju som sagt ledig. Min sista lediga helg? Hur hände det? Hur som helst valde jag att spendera den i Boston, det här stället är ju mitt andra hem. Sov hos Jossan i Weymouth, hade lektion på MassBay, var på IKEA med Jossan och Josephine och köpte massa julnödvändigheter och käkade, var på överraskningsfest för Anna i Hingham och spenderade hela söndagen med Geoffrey i Boston hängandes på Newbury Street och i Cambridge. Vi åt både lunch och middag ute, var på bio, han visade mig M.I.T. där han är lärare och pluggar själv, vi diskuerade allt mellan himmel och jord och avslutade kvällen på en bar i Central Square. Först mindes jag inte alls vad det var för ställe. Men när Geoffrey sedan sa "this place remind you of anything?"... det var ju baren där vi var ute förut. När Madde och Johan var med. Hihihi. För kvällen hade de ett liveband som spelade. En bandmedlem sa i slutet "Let us know when to play at your wedding." Hahaha, kul.

Annars... hmm... i helgen firade vi Hanukkah hos Donna och Michael i Newton. Underbar god mat och sällskap. Att jag snart måste lämna familjen Moskow, det svider. Förutom min egen värdfamilj så Keith, Cliff, Donna, Michael och Carla. Och resten av dem. Älskar dem allihopa ju. Något jag inte alls förväntade mig men som värmde så var att Donna bestämt sig för att inkludera mig med alla barnbarnen som fick presenter, en jättefin svart klocka från Bloomingdale's fick jag. Sån underbar familj. Jag förväntade mig aldrig en andra familj över Atlanten men nu blev det så ändå. Och det gör mig så glad.

Johan bestämde sig för att betala hela fem dollar för att skicka över världens finaste brev till mig i helgen. De orden han valde var fantastiska men det som gjorde mig mest tårögd var ändå utdraget ur hans dagbok han hade scannat. Det var ett utdrag från dagen då skulle träffa våra familjer för första gången på Newton Riverside Bus stop i Massachusetts och Hannah, Cecilia och jag också skrev i Johans dagbok. Att få se det gav sån helhet på året. Vi gjorde det här tillsammans.


Jossan på vår lunchrast på MassBay, min sötis ♥


Happy as can be... ha ha


På Anna's 21 års överraskningsfest i Hingham!


Söta svenska tjejer!


Min önskelista ser inte ut att vara så komplicerad, eller hur? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0