Lite smått tiny bit panikartad

Jag har just insett att på mina två resterande veckor kommer jag vara lite panik-kaos-stressad. Registrering till Uppsala, kurslitteratur, planera min hemkomst... behöver man göra det? Det är vad jag lär förbereda till hemma. Över till verkligheten i USA. Till börja med packning, slutshopping (öh, har jag ens plats? nej), avskedsbrev, avskedsmiddagar... umgås med familj och vänner så mycket jag bara kan. Jag har insett... att okej... jag är en stressad människa just nu. Men det blir helt enkelt till att göra det bästa av det. Till mitt plus har jag en underbart bra organiseringsfeeling så det vinner jag på.

Idag har jag lekt med barnen i Connecticut hela dagen, ibland lite utröttande men vill ju umgås med de små liven så mycket som jag kan innan jag åker hem. På kvällen när Tim och Shannon skulle ut drog jag igång "Home Alone 2 - Alone in New York" och Michaela intog mitt knä med en filt medans Jack och deras kusin Katie intog soffan bredvid. De är fantastiska små varelser, barn. Jag ville dela med mig av min favoritfilm till dem, när det kommer till familjeunderhållning... jag blev köpt den där eftermiddagen i trean då jag såg filmen för första gången. Och nu när man känner igen sig i New York är den bara ännu bättre.

Godnatt mina kära ♥


Väskan står packad natten den fjärde januari 2010... ett år senare ska jag försöka trycka i hela mitt amerikanska liv i denna orangea väska och två svarta till. Kommer jag lyckas? Hahaha. Stay tuned.

Kommentarer
Postat av: Monica Weiss

Frågade efter filmen The Town i Krabi, men de sa att den gick inte att få tag på nånstans. Eat pray and Love köpte jag.

Öroninflammation är hemskt att ha, jag har så ont.



Kram

Mamma

2010-12-28 @ 07:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0