"Nervös nummer ett"

Hej alla glada läsare ! nu blir det ovana ord här på Lindas tjusiga blogg .Det är nämligen så att det är Johan som skriver ! (Och jag vet att Linda har skrivit typ ,7 inlägg idag och nu kommer jag med ett åttonde . Men jag lovade henne tidigare idag att blogga nu!)

Som Linda nämde i ett av sina tidigare inlägg så skrev jag ett brev till Linda i dagarna . Men hon skrev ett först . För längesen när jag flyttade ifrån henne och Boston till New York så överlämnade hon ett otroligt vackert brev på en mur i Boston Common som efter att ha blivit läst följdes av en lång ,otrolig ärlig kram .
Efter att ha träffat Linda alldeles snorig och snytandes första gången på au pair skolan i början på året har hon gjort otroligt starkt intryck på mig . Hon är bara så skön alltså ; en otroligt snacken (understrucket) tjej som innehar oändliga mängder positiv energi och en vilja som säkert skulle knäcka Barack Obama i en politik diskussion ...

Första gången jag kanske verkligen hade en ingående ´diskussion med Linda var nog på bussen från New York till Newton Massachusetts där vi skulle bli upphämtade av våra respektive familjer . Vi satt tillsammans på bussen och allt efter som milen tickade iväg blev vi mer och mer nervösa . Jag ,Linda ,Hannah och Cecilia valde en helt random sida i min dagbok och bara skrev att vi var nervösa ... Bilden talar för sig själv .Det är en för oss (eller mig i alla fall) väldigt stark sida ,som står för otroligt mycket .


Den random valda sidan i dagboken som vi skrev i .

Med Linda har jag gjort månda "första gången" saker :
Första gången vi åkte tunnelbana i Boston skulle bli den skummaste ever (denna har ni hört förr) . Vi satt nervösa bredvid varandra och hade inte den blekaste om vart var och knappt vart vi skulle . Plötsligt börjar en dam i vagnen berätta om hur tufft ställt hon har det ,hon har preis fått kicken ,hon har köpt jätte dyra stövlar men kan tyvärr inte lämna tillbaka dem . så säger en sittandes tjej i vagnen nånting om hennes dyra stövlar (tyvärr minns jag inte vad) och damen med stövlar respondar : "I'll kick you in your face with my boots!" . Jag och Linda hade inge aning om vad vi skulle ta oss till ! bli rädda eller skratta? haha ..

En annan klassiker ,och denna är en av Lindas personliga favoriter ,var den gången då jag klippt mig i sommras .Det var svin varmt ute ,mitt på dagen ,min vädfamilj var bortrest så jag jobbade inte ,vårt hus var på marknanden och hade visning idag .så Jag och Linda bestämde oss för att ta tillfället i akt och umgås ! Jag hade varnat Linda om vad som skulle ske när hon hoppade in i bilen ,men ärligt talat tror jag att inte ALLS att hon var förberedd ! hon öppnar dörren och möts av en ,något irriterad Johan ,och i samma sekund förstår hon varför . Ett helt otroligt enervernade katt mjauande hörs från bagage luckan . Pga. Visningen så kunde katten inte springa runt i huset ,så den fick jag ta med mig först till hårsalongen och sen till Lindis . Hon bröt ihop av skratt ,jag gjorde samma och tillslut körde vi iväg . Det hela eskalerades när vi upptäckte att när vi höjde musiken för att dränka kattens mjauande så mjaua den bara mer frenetiskt ! HELT SJUKT kul ! haha ..

Oj oj ,Linda Memories alltså .. det finns en hel uppsjö med roliga historier om vad vi hittat på . Vad som gör alla dessa historier om två bästa vänner är att vännerna i fråga inte ens kännt varandra i ett år . Jag och Linda klickade direkt ,jag vet att vi båda två insåg jävligt tidigt att vi hade samma humor ,samma intressen (utom brynäs då kanske) och naturligtvis samma aptit för livet !

Till Lindas underbara mor och fantastiske far , vi ses igen i början av nästa år ! då vill jag ha kalopps och en massa brynäs snack , så ska jag gå runt och snacka Gävlemål ,jag lovar !

Gävle : Var vaksam ,du kommer aldrig ha upplevt en duo som "the meltfaces"





Linda ,
tack för ett helt otroligt år .Boston hade inte varit lika färgfullt utan dig !
Jag har har sagt det förr och nu säger jag det igen ,det finns inte en mening som bättre förklarar Linda som person än den som följer: 

"Ni förstår när ni träffar henne."


Jag älskar dig Lindis, min bästa vän
<3

/Johan "Johiis" Horvat


Kommentarer
Postat av: Monica

Hej, Kan inte skriva kommentar po Johans blogg, har forsokt. Halsa honom att det fina han skrev om dig varmde oss annu mer an solen i heta Thailand. Han ar mycket valkomen hem till oss po Kalopos och aven falukorv, ha ha.

Kram till dig o Johan

Mamma o Pappa

2010-12-15 @ 04:02:10
Postat av: Johan Horvat

Tack Monica !

Vi ses i Gävle snart ;)

Kramisar

2010-12-17 @ 03:50:57
URL: http://johanhorvat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0