Boston's the deal

I'm baaaaaack...
Jag får be om ursäkt för mitt mystiska, kryptiska försvinnande. Det är så simpelt att internetuppkopplingen jag har i mitt rum behövde ett lösenord jag inte hade. What to do? What to do! Nu är lösenordet i mina händer sedan min underbara hostfamily mamma, Shelagh, äntligen fått kontakt med han som hade det... Anyway. Now I'm right back on.

För exakt en vecka sedan (inte direkt exakt, men det lät bra att säga så) satt jag på en buss fullpackad med nervösa au pairer som skulle träffa sina familjer för första gången. Det var riktigt längesen min puls var uppe i den hastigheten som den var när jag såg min familj wheela in på Riverside T station med världens sötaste Welcome to USA skylt...

Jag har egentligen tons and tons att berätta men jag kan säga att jag har klickat fantastiskt med hela familjen. Shelagh, min hostmamma är en tokunderbar och öppen mamma. Jack är den aktiva, halvtokiga och söta 5-åringen, Michaela är den där super american sweetheart tjejen på 7 år, och Sammy... Sammy är den helt otroligt sociala och smarta 8-åringen. Jag har nog aldrig mött en så intelligent liten tjej i den åldern! Zoe är deras lilla söta vita hund som älskar att bli kliad på magen, och snart kommer det tillkomma en liten svartvit ponny som heter Shiloh. Jag vet att ni alla vill se bilder på dem och huset osv, men jag ska försöka fråga dem snällt om det är okej. Vad jag känner just nu är detta den typen av familj som vill vara privata av lite olika anledningar.

Den här veckan har bestått av massa grejer - jag har börjat lärt mig barnens rutiner & lärt mig my way around Concord som den lilla staden heter där jag bor (20 minuter in till Boston). Jag har varit mycket med familjen och fått träffa deras släkt, lärare och vänner. Helt underbara amerikaner allihopa. Blivit bekant med mitt sjukt stora och fina rum! Ni skulle se... Jag har även varit på ett LCC möte med de andra au pairerna i Concord. De flesta var tyskar, men verkade väldigt välkomnande och trevliga. De ska visa mig runt lite även de i Concord i helgen.

Jag saknar er där hemma mycket och känner att tiden var lite för knapp för att jag skulle få säga hej då till alla på det sätt jag ville. Ni alla betyder mycket för mig - på många olika sätt. Jag hoppas att jag ska få kunna prata med er mer på skype eller msn snart! För de som vill ha mitt amerikanska nummer... fråga mig!

Förutom alla praktiska grejer som klarats av den här veckan, bla: öppna bank account, fixa driving insurance så jag kan börja köra bil och kirrat mobil har jag även varit in en sväng till Boston med Shelagh och sett mig omkring. Kan direkt säga att jag gillar staden a lot much! Den är inte alls vräkig på det där välkända amerikanska sättet utan har jättesöta pittoreska små européiska kvartér. Vi har även hunnit besöka en riktigt big big mall. Man blir trött av att gå från den ena änden till den andra, hahaha! Kan be att få tala om att det är mycket ofta nästan halva priset här på speciellt smink och andra skönhetsprodukter! MAMA LIKE! Förutom sminkfynd; I SAY COVERGIRL; har jag hittat riktigt fina kläder till sjukligt bra priser. Kan visa er här sedan...  Amerikanerna har absolut ingen rätt att se ut som de flesta av dem gör.

Nu ska jag verkligen krypa till kojs...
God afton från fjärran land
Hahaha... åh... jag hatar min dåliga humor ibland. So. Anyway! Vore det roligt om jag gjorde en videologg? Har funderat på det ett tag men jag vet inte om jag vågar visa nunan i fönstret bara...

                                                        
                                                              Nedan:
lite bilder från Boston

                


Kommentarer
Postat av: Robin

Klart du ska göra en videologg!;D

Som Jake Sully!:D

2010-01-15 @ 11:45:12
Postat av: caroline

hej nisse! saknar dig ja :( jag har inte lagt till dig på skype en men ska göra det, har haft lite mkt nu och har en stor tenta imorgon... uscha! men jag hoppas det går vägen :) det låter som du har det bra där borta och det glädjer mig! jag vill gärna ha ditt amerikanska nummer vet du!



ta hand om dig /din läni

2010-01-15 @ 18:19:39
URL: http://caroliinestankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0