I'm Martha Coakley and I approve this message

"Hey grandpa. This is Martha Coakley and I will be very disappointed if you won't vote for me today. That would mean that you'd be the next lamest person in the world, since you're voting for the lamest person in the world Scott Brown. But you're not the lamest grandpa anyway. So.. umm... I'm Martha Coakley and I approve this message"
Hahahahaha. Vi höll på att vrida oss av skratt hela familjen när Sammy tog sin ilska över att hennes farfar skulle rösta på Scott Brown i egna händer och ringde upp honom med världens roligaste Martha Coakley commercial imitation. Tjejen är inte ens 9 och härmar fasiken bättre än mig... Hahaha. Det är något! Jag älskar nämligen att vara en hääärmapa. Förstår att det kanske inte låter så där tighslapper roligt för er men har man sett reklamen over and over again varenda lilla sällsynta gång det blir reklam i USA och hört Sammys imitation är det riiiktigt kul!

Idag snöar det som aldrig förr. Jag rullade upp från sängen efter någon konstig dröm att jag hade ont i magen (haha!) vid sjutiden och hjälpte flickorna med frukost och iväg till skolbussen. Vi såg den stackars räven idag igen. Rädd att den kommer åka på animal control for real om den forsätter stryka runt vidderna här. Senare har jag varit med Jack då han var ledig från skolan idag! Myskillen det! Han brukar sitta i mitt knä och stryka sin kind mot min... söt är han också, riktigt! Som hans mamma sa "I'll give you ten years and then you'll be a heartbreaker, Jack". Jag följde med Shelagh när hon skulle rösta för jag ville se lokalerna och hur det går till osv. Så när vi rullar upp mot uppfarten står det massa tanter och gubbar med Scott Brown Republican skyltar så vi vevar ner rutorna och sitter och glider förbi med tummen neråt hahaha... de såg lagom roade ut.

På eftermiddagen kom Carla över och då försvann vi iväg till en big mall i Natick. Innan jag slinker i säng som en trött iller tänkte jag visa er mina små inköp jag gjort under tiden jag varit här. Hittade ett par drömjeans idag som satt som smäck (jag hittar aldrig jeans som sitter bra... but who does?) så min inre vill ha kraft tvingade mig till att köpa dem. Inget annat. Tänkte även visa skinnjackan och spetslinnet som är under på bilden. Ursäkta om bilderna inte är så stylish... I do what I do.

Oh yeah och han the lamest person in the world vann valet. Det går aldrig som man vill. Nästan.
Jag saknar er där hemma. Är som ett litet hål i mig... men, jag vet hur jag klagade och whinade över mitt arbetslösa festa-ätagodis-kollapåserier-glömma-bort-dagarna yrke hemma. USA är fantastiskt och jag önskar att jag kunde ha med mer er alla. Men Elin, vi ska bygga ett eget Wisteria Lane du och jag!



Svart bikerjacka & Cremevitt spetslinne under


Skinny jeans med hög midja som satt toppen för en gångs skull... Under 40 dollar!
Bilden gör dem inte rättvisa dock


Kommentarer
Postat av: Christoffer Hjalmarsson

Tjenixen Linda



Kul att du bloggar och kul att läsa om ditt liv utomlands! Hoppas du mår bra förresten?



Må gott



Med vänliga hälsningar

Christoffer Hjalmarsson

2010-01-20 @ 13:26:02
URL: http://christofferhjalmarsson.wordpress.com
Postat av: Kenneth the cop



Hej Linda



Du verkar ha det bra-upplev så mkt som möjligt-

Minnen för livet.Kram Kenneth o co i kvarteret

reslust-Bverly-Hills-skratt.............

2010-01-21 @ 22:11:44
Postat av: Linda

Christoffer: Vad kul att du hittat hit! Ska se till att följa dig i din blogg framöver :) Jag mår bara fint... hur går det för dig med allting??



Kentha: Absolut, det ska jag göra. Även om jag saknar er där hemma. Det gäller att leva för fulla muggar. Hoppas allt är bra med er. Saknar er. Kram kram

2010-01-23 @ 05:34:19
URL: http://liaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0