In it for Boston

Missade en uppdatering igår kväll... när jag kom hem var så slut att jag bara slängde mig på sängen med mina Swedish fish och somnade till Nanny Fine. Haha.

Lördagens planer var att träffa på Johan (svensk au pair i Watertown) och Hannah (svensk au pair i South Natick) och kila runt i Boston med dem... oddsen var till att börja med inte på vår sida. Först och främst berättade min värdmamma för mig att jag tyvärr inte var på våran car insurance än för att vi råkat missa kopiera baksidan av mitt körkort. Det är jag det. Primitiva misstag! Anyways... tåget såg oinspirerande svårt ut att ta till Watertown så min underbara värdmamma erbjöd sig att skjutsa mig så jag for in på mapquest.com och skrev ut adressen. Efter lite farande upp och ner på gatan hittade jag äntligen till Johan. Hans hus påminde om ett slott, lite som mysteriet på Greveholm fast i ett avlångt hus. Ashäftigt!!! Sedan skulle jag och Johan ta bussen till T för att sedan åka tunnelbana in till Boston. Jag skulle också lösa in min paycheck för veckan... stoppar in checken i bankomaten och what saying? 2 dollar..... istället för 200. Jag blir helt hyper som jag blir när jag får en hard time med att allt ska gå enligt mina planer. Så i vår stress till bussen utbrister jag "aaaa men ooommm ja gööör eeen prick bakom 200 så kanske den fatttaaar?" och det gjorde den... puh.

Väl på T'n in till South Station där vi skulle träffa Hannah kliver en besynnerlig dam på med lite udda kläder och ett par kind of utmärkande stövlar. Fine. Sen öppnar hon munnen och börjar... jag citerar:
Kvinnan: "Alright people. I had to swallow my pride to do this, but umm.... I'm out of money and I have to get back to the store to pay for these boots. I just found out that my creditcard has ben cut, since I lost my job yesterday. Please lend me a helping hand!!! Come on!!! A helping hand for a poor single mom with hungry kids and an empty fridge? A dollar?"
Random person: "Oh... okay... don't know if I believe you though... why didn't you just leave the boots at the store?"
Kvinnan (stegar fram till personen och skriker personen i ansiktet): "OKAY DUDE!!! YOU KNOW WHAT??? I SHOULD JUST KICK YOU IN THE FACE WITH MY FUCKING BOOTS!!!"
Jag och Johan höll på att dö. Hur beter man sig när sådant sker? Vi höll för munnen och gick ut på South Station utan att möta kvinnans blick. Jag övertygade Johan om att jag är en bra människoläsare och att hon också ljög.

Boston var underbart.
Vi träffade Hannah och direkt efter käkade jag min första riktiga snabbmat i USA på hederliga Mc' Donalds. Vi var så hungriga och klockan hade runnit iväg av alla våra små missöden förinnan. De hade Angusburgare!!! Lite lycklig. Senare stoppade vi vår första Taxi Cab någonsin och kände känslan. Det är något visst att sträcka upp handen och se den blinka in för dig...
Vi strosade runt på Newbury street och Copley Mall och jag hittade en jättesöt tröja på GAP åt "min" dotter Sam som snart fyller 9! Sedan åkte Hannah hem med tåget och jag och Johan åkte tillbaka på honom och skrattade åt She's The Man. Har inte skrattat så att magen gjort ont på väldigt länge kände jag... hahaha. BFF du vet vad jag pratar om. "Okey catch up with ya later" Sen skjutsade snälla Johan hem mig också. Snart ska jag skjutsa mig själv över USA's highways och sjunga till Miley Cyrus... party in the USA. I like it here.

Idag har jag varit med familjen till deras farfar och farmor i Newton. Underbart trevlig middag och jag fick se alla deras djur som innefattar allt från kakaduor till HÄST!!! Hästen heter Ultra och är en palomino. Så underbart att få stå och gosa med en häst... (haha nu låter jag sjuk hör jag)
Det var min helg. Vad har ni gjort? Ska sluta säga att jag saknar er där hemma för det gör jag hela tiden. Elajn berättade för mig att hon kanske har en värdfamilj på G i Delaware vilket i alla fall inte är på andra sidan USA från mig. Det vore guld om du kom stumpan! Kan vi åka över till LA och allt...
Bjuder på lite Bostonbilder nedan (inkl. byggnaden som är med i Hancock) Imorrn ska det tydligen bli 13 grader här i MA. Då åker skinnjackan på! Aaaahh. Hoppas att det inte är allt för kallt hemma ;-)


Downtown Boston


"Hancock Building"


Johan och Hannah


Jag och Johan


Copley


Kommentarer
Postat av: jolle

haha det där med kärringen & bootsen, ja kan se de framför mig!!:D

2010-01-25 @ 21:55:46
URL: http://jollybob.blogg.se/
Postat av: Linda

Hahaha jaa skojar du!! Hon var en... aa... redneck

2010-01-25 @ 23:16:01
URL: http://liaberg.blogg.se/
Postat av: Kristin

Hej! Såg att du skrivit på CCs facebooksida. Jag ska åka som au pair i mars och ska bo i Framingham utanför Boston. Vet inte så mycket om Boston och inte Framingham heller för den delen :P Vore snällt om du kunde berätta lite om vad som finns att göra i Boston, hur shoppingen är, om det finns många au pairer i området och ja sånt som man kan tänkas vilja veta =)

2010-01-25 @ 23:17:51
URL: http://kristinsdiary.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Kristin! :)

Lägg till mig på msn så kan jag bättre besvara frågor... eller om du mailar om mig :) [email protected]

2010-01-26 @ 04:58:12
URL: http://liaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0