Let me tell you someth'

Den frasen har jag hört ett antal gånger idag av en lite småtöntig NYPD officer i kvällens workshop i aulan. Hmmf... vi svenskar småflinade mest åt hans skämt medan sydamerikanerna låg och vred sig i skratt. Det är ju bra att det finns människor som är lika lättroade som 3-åringar. Anyhow, officerns seriösa historier om våldtäkter och tjejer som blivit bortförda var bra att ta till sig. Börjar genast märka hur amerikaner inte litar på någon. Här i USA ska du inte ens kliva ur bilen på motorvägen om den skulle paja, medans vi svenskar står och pushar på när någon kört fast till exempel. Och lämnar du ett barn i bilen kan du få flera års fängelse...

Dagen har varit lite småseg men ändå full av nya intryck och ny junk food. Hahaha. Nästa gång ni ser mig rullar jag fram. Nej, helt seriöst... not gonna happen. 200 kg Linda är inte roligt - för någon. Till det väsentliga: imorgon efter lunch rullar bussen in mot NYC! Det blir en guidad tur runt sevärdheterna med möjligheter till att föreviga det hela på bild och sedan fritid i några timmar... can't wait. Fredag är det Boston som gäller efter en busstur på en del timmar. Jag känner att jag borde nypa mig i armen och vakna under min Twilight affisch hemma. Men det är på riktigt nu. The real deal.

Bjuder er på lite bilder tagna från utsidan av St. John's University!


The steps of St. Johns
(hihi, några av er kan nog lista ut vad jag refererar till)


En sjö i närheten


Jag och mitt goa svenska gäng :)


Kommentarer
Postat av: elin

GOSSIP GIIIRL :D

2010-01-07 @ 10:53:19
Postat av: Lina

ååh vad kul med bilder! Sarah har varit lite dålig på den fronter så jag kikar in här med :) Ni verkar ha det toppen och jag är såå avis.. Du kommer garanterat få ett toppenår :) Kram Sarahs syster Lina (som såg ut som en galning på flygplatsen, hehe)

2010-01-07 @ 12:17:24
URL: http://tilldigsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0