Only blooms in the violet hour

Tjolahoppihej

Idag (försöker minnas vad jag har gjort)
...
Aaah. Jag var upp på morgonen med tjejerna och sedan också Jack och gav dem frukost. De vill aldrig ha mjölk till flingorna och tittar lite frågande på mig när jag häller i blåbärsyoghurt med mina flingor. Maten vi äter är i stort sett likadan men frukosten skiljer sig från Sverige när det gäller mejeriprodukter och pålägg. Här gäller creamcheese. Funkar fint men det skulle inte sitta fel med Emils äppelrökta, mamma...
Lite senare hade jag mitt LCC möte med min LCC, Justine, och hostmamma. Det gick utan problem. Vi pratade igenom lite riktlinjer för schema, bilkörande och allmänna grejer vad som gäller barnen. Dessutom tog Justine upp en del grejer om skola (man måste ta 6 credits = liknande högskolepoäng) här. När de inte tyckte att jag skulle läsa engelska blev jag glatt överraskad... de tycker knappt att jag har någon accent längre tror jag. Haha, men så blir det när man är 24-7 bland amerikaner. Eventuellt ska jag ta lite dramaklasser på något college som är inriktat på media osv. Vi får se. Alternativet är att ta weekend classes så man åker iväg till någon destination och har workshops men även får se ett nytt ställe. Vi får se.

Ikväll har jag tagit hand om barnen... Tre barn är a lot a lot när de har olika viljor. Men de ger mycket tillbaka. Jack är så enormt gullig när han hoppar ner från sin fåtölj och kollar på mig och säger "I wanna sit with you!!!" och hoppar upp och tar tag i mitt ansikte...
Imorrn ska jag träffa Johan och Hannah. Ska bli underbart med lite fellow svenskar!!! :) Liten ändrig i schemat är att jag ska försöka navigera mig by train till Watertown där Johan bor istället för jeepen som först tänkt. Min hostmamma sa att det tog lång tid med insuranceprocessen och att vi glömt lämna baksidan av mitt körkort. Aja... antar att jag ändå hade haft ett tåg på 30 amerikaner bakom mig hela vägen till Watertown. 30 poliser that is. Körningen ska börja nästa vecka. Ingen concord-bo går säker. Eller så är det jag som inte går säker. Hellre för lugnt än att kasta sig ut i korsningarna. Jag frågade Shelagh om hur rätten fungerar i fyrvägskorsningar utan lysen, och hon sa på ett ungefär att det är som man känner och efter turordning. Så bör du som uppkörande inte säga hemma i Sverige om någon frågar dig!!! Hahaha. But that's the deal here. Jag och jeepen kommer bli bra vänner, okej.

Hann inte fota ute så mycket som jag ville idag... men ska sätta igång med det antingen på söndag eller måndag! Nu blir det lite ONYTTIGA chips med favorit Grey's Anatomy innan jag hoppar i säng och fokuserar hur jag inte ska gå på fel tåg imorrn så jag hamnar mitt ute i ingenstans med en uteliggare eller liknande. Inte det scenariot.
Bjuder på en bild i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Robin

Haha ja lurigt det där med trafiken i andra länder!:D

Jag vet att när vi var i Florida så har de som regel att man får svänga höger i en korsning även fast det är rött, förutsatt att det inte kommer någon från vänster då:P!

Men det kanske inte är samma i MA?;)

2010-01-24 @ 00:19:59
Postat av: Linda

Det är samma här... helt freaky! ;)

2010-01-24 @ 20:37:23
URL: http://liaberg.blogg.se/
Postat av: Bella

Får du se nya avsnitten av Greys nu? :O:O

2010-02-03 @ 20:44:09
URL: http://isablund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0