Shåppåhålic

Skönt att referera till Å som i Å och inte behöva förklara att jag heter Åberg, "oh yeah, it's an A with two dots over it". Haha! - se längre ner

Nu skojar jag inte om att jag är helt utpumpad. Inte ens era statusuppdateringar på facebook kan få mig att vakna till och undra vad som förssigår där hemma i Sverige. Men... jag saknar er. Jag tänker inte hyscha om det... för jag tror nämligen att de är de som stänger inne sina känslor som också inte klarar av det här året. Vi får se hur framtiden ser ut men jag trivs mycket bra här. Jag har en andra underbar familj här, förundras av stället och börjar lära känna lite nya ansikten som är hur vänliga som helst. Min största fara är mig själv - som vanligt. Det är en sak som inte förändrats. Den enda personen som saboterat för mig under hela mitt liv är mig själv... ibland är jag tvungen att knuffa mig själv över linjer, andra gånger springa efter mig och få tag i sista hårtesten för att inte ramla på djupet. Vilket jag tror gäller alla människor. Men as said above (förlåt Elin och Philip... jag lovar att inte prata ens något så nära Victoria Silvstedt när jag kommer hem) så... Same ocean. Same sky. Jag kommer hem.

EFter barnens morgonrutiner sprang jag ner och gjorde mig iordning för att följa med Shelagh in till Boston för lite shopping. Lite shopping. LITE shopping. Som vanligt endade jag upp med fem kassar och ett förnöjt litet flin efter några turer i shoppingkvarteren. What to do! Postar en bild lite längre ner på allt stuff som landade i mina påsar. Ett fantastiskt köp var i alla fall tröjan som inte syns så bra, men som hänger på väskan, det är en Diane von Furstenberg sammetströja jag fann för endast 35 dollar. 35 bucks för DVF!!! Kiddin me. Blev världens lyckligaste tjej.

Kvällen har bestått av barnens kvällsrutiner plus att de hade varsin playdate över. Full house! Efter middagen åkte jag ut med Maria och Conny till Lexington, och sedan hem till Maria som presenterade mig för hennes mamma. Mammans first famous words: "So umm... aren't people from Sweden supposed to have blonde hair?" Trevlig kväll med de tyska tjejerna i alla fall!

Dagens incident: Vi finner en sliten mig inne på Sephora och ska precis betala. Kassörskan är trevlig som alla andra amerikaner och frågar om jag vill ha ett bonuskort på Sephora om jag gillade smink - yeah I dooooo! När hon sedan ber mig om mitt efternamn för att kunna registrera kortet, skippar jag Å'et och säger istället "Aberg". När jag kommer hem lite senare och kollar min mail...
Welcome Linda Hubert! We're glad to have you.
Någon som ska öva på sin engelska? I'm in.




Victoria's Secret, French Connection, Sephora, DVF


Kommentarer
Postat av: jolle

såna där victorias secret bodylotion har jag med.. doftar wonderful! ja har lila hihi:)

2010-01-22 @ 10:16:01
Postat av: Robin

Hahaha:D Ditt nya smeknamn från och med nu är Hubert..!:D



De gånger jag inte orkar kalla dig Lindorf that is;)

2010-01-22 @ 13:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0