Stirrande man utanför dörren

Jag sover bra i min säng här hemma i vårat gigantiska, helt outstanding vackra hus... Förutom inatt. Jag drömde en mardröm om att jag hade det ondaste jag någonsin haft i magen. Värre än när jag blev matförgiftad i Thailand. Det allra mest cockoo över det hela var att jag hade en helt otrolig smärta när jag vaknade... så frågan återstår. Drömde jag att jag hade ont i magen för att kroppen projicerade över smärtan i det undermedvetna? Eller projicerade hjärnan över det på magen? Jag tror på alternativ två... då smärtan försvann spårlöst efter att jag gått och väckt Sammy. Minns att jag berättade detaljerat för henne om min hemska mardröm om magsmärtor. Cockoo me... Oh. And! Eftersom jag bor i källarvåningen har jag ett stooort living space med fönster som vetter ut mot skogen. Det är fantastisk natur här. Som hemma, fast större och mer if you get it. Så ser gigantiska granar utanför fönstret varje morgon när jag vaknar.

Idag på dagen var jag helt ensam hemma och eftersom jeepen jag inom kort ska börja köra hade ett flat tire kunde jag inte börja köra idag heller, men det gör inget... kinda nervous om det är. Jag antar att min första tur kommer bestå av ett antal elaka tutningar i bakändan på mig. Aja... rather safe than sorry you guys!!! Johan, en au pair i Watertown MA och av de söta svenskar jag träffade i NY, berättade för mig ikväll att USA's galnaste förare finns i Massachusetts. Yay... jag som trodde att de var de galna hillbillysarna i Virginia eller Tenessee.
Så... till saken. Jag råkade somna framför tv'n precis innan jag skulle börja jobba på eftermiddagen. Familjen var inte hemma. Helt plötsligt vaknar jag av solen i ögonen och att munnen är helt äcklig och torr... tittar av vana ut till höger där vi har en ingång till huset. Den syn jag förväntar mig är ingen utanför och jeepen som står lugnt parkerad. ISTÄLLET... en helt okänd kille står utanför dörren och börjar precis springa iväg när jag får syn på honom. Ser honom köra iväg i en gigantisk truck i världens fart.

Okej??? Detta betyder vad??? Såg han mig sova med öppen mun, halvstängda ögon och nerhasad i en fåtölj???
Incidenten var dock inte så konstig som jag trodde. Shelagh berättade för mig vid middagen att det är killar som kommer med oljeräkningen eller något liknande. När han såg mig sova valde han istället att lämna räkningen på bron, antar jag. Hahahaha. Men jag undrar hur länge han egentligen stod där? Väntade han på att jag mirakulöst skulle slå upp ögonen? (När jag väl somnar sover jag som en stock) Hahaha. Förstår ni den minimala chocken jag fick när jag såg någon helt okänd kille stå och glutta in på mig när jag sov i vardagsrummet... typ t-shirten halvvägs upp på en svullen frukostmage. Hahahaha

Så... jag borde verkligen gå och lägga mig nu. Arbetsdag som väntar imorrn med kidsen. Jag ska agera lite naturfotograf snart har jag tänkt, så ni också får ta del av stället jag befinner mig på. Och innan jag släpar mig i säng ska jag också bjuda på lite twilight terror!
A goodnight from the U.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0