Amazed

Eclipse... where to start. Where to end. Jag kan knappt förklara hur bra jag tyckte filmen var och hur mycket den levde upp till mina förväntningar. Men enkelt förklarat den bästa filmen hittils i serien. David Slades mörka sida embodied boken med perfekt uppvägning för den starka emotionella biten av filmen som jag var rädd skulle bli övermörkad. Eclipse lyckas verkligen förmedla bokens starka känsla utan att bitvis hamna i dalt-träsket som New Moon gjorde ett antal gånger. Och en annan grej jag vill poängtera är att vem som helst kan hoppa in i filmen och förstå utan att behöva se de andra filmerna innan. Eclipse har det mesta...

Min favoritscen är helt klart en kort sekvens mellan Bella och Edward då hon säger ja och sen kommer Sia's låt My Love in... men också när Bella försöker övertyga Jacob om att stanna när han får reda på förlovningen. Kristen Stewart är som vanligt stark men Taylor Lautner tog också några kliv framåt. Also loved Rosalie's och Jasper's bakgrunder... fantastiskt bra gjorda. Skulle inte förvåna mig om Xavier Samuel genom rollen som Riley värvade några nya groupies.... haha.

Allt som allt. Nu väntar vi på upplösningen nästa år. Bokstavligen.


It's not who I should be, it's who I want to be


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0