"OMG... that girl...."

Last few days on the vineyard in review people.

Jag lyckades övertyga Jossan att pallra sig över med båten över helgen eftersom min familj befinner sig på grannön Nantucket för att fira July 4th. Så om jag inte är helt fel ute sitter Jossan på bussen just nu på väg till Woods Hole för att sen åka över med färjan... och stanna till måndag morgon! Lovely! Ska bli underbart kul. Dessutom kommer Conny med hennes familj ikväll.

Annars har det väl inte hänt så mycker mer notabelt än gårkvällen. Barnens mormor och morfar åkte hem igår och innan de åkte hälsade de mig lycka till och mormorn sa att jag var en så underbar tjej och fantastisk med barnen. Ibland kan sådana enkla saker verkligen göra ens dag - som skulle bjuda på lite prövningar. HAHA. Ni får skratta om ni vill. Det är tillåtet... jag kommer inte komma efter er när jag återvänder hem igen.

So... jag hade släppt av familjen i Oaks Bluff och skulle börja pillra på dagens planering. Valde att åka och handla lite groceries på Stop & Shop i Edgartown och pyste sedan ner till biografen för att köpa EN biljett till sena föreställningen av Eclipse. Även fast Josefin kan se den med mig i helgen så kunde jag inte hålla mig. Det kliade i Twilight generna. När jag sen kommer hem måste jag rensa ut bilen för den är proppad med kids-stuff så mitt smarta ass lämnar the groceries på grusvägen utanför bilen och tar in barnmatlådor och leksaker först. När jag trycker upp the front door och stegar ut på gården igen hör jag ett jävla kråkigt krak-krak och ser till min fasa hur en jävla metertjock kråka flyger iväg med mer än halva av mitt salamipaket! Det var fan dyrt alltså... 4 dollar. Fy fasa.

Jag stannade för att ta kort på den vackra himlen och blev lite sen in till Edgartown för att hitta parkering innan filmen. Obra tänkt. Parkeringarna var smockfyllda det var människor överallt samtidigt som Keith ringde mig för att fråga om jag kunde hämta upp honom och Allison på lördagmorgon. Kaos i min hjärna vilket ledde till kortslutning. Jag tror att jag nästan backade på två bilar innan jag lyckades parkera, hahaha... braaaaa. Fint så. Men bilen är välbehållen utan skrapmärken och jag är annars en bra förare. I alla lägen utom när jag måste hinna till Eclipse.

När jag väl kommer in i biosalongen i all stress efter att ha tjafsat med kreditkort för lite popcorn så håller jag huvudet högt och går in själv. What the crap. Någon gång måste ju vara den första. Och då börjar huvudvridningarna... "OMG! Look at that girl.... she's alone... can you believe it?". Jag log bara och gapskrattade inombords. Hahaha.

Det hjälpte inte att jag hörde konstiga ljud på nedervåningen när jag skulle försöka somna heller. Höll på att skita på mig rent utsagt. Men lilla söta Zoe kröp upp med mig i sängen så jag till slut kunde somna... och nu på morgonen har jag hämtat upp Keith och Allison i Oak Bluffs, som är en hur cool som helst liten stad, och nu sitter jag här in the library i Chilmark och ja... doing whatever. Ska hämta upp Jossan i Vineyard Haven om några timmar och sedan får vi se vart helgen tar oss. Sol och 30 grader skadar ingen.

Puss!


Edgartown, Main St


Sunset sky, Chilmark


Innan Eclipse


Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis till 6 månader i USA idag !

Hoppas att Shiela hörde när barnens mormor sa att du skötte barnen bra.



Många kramar idag på 4 juli.



Mamma o Pappa

2010-07-04 @ 11:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0