One week left

Tiden flyter på och nu är det mindre än en vecka kvar. Jag har lovat mig själv att njuta av tiden här till fullo. Hur många får chansen att uppleva det jag gör? Last few days har barnen haft sina bästa kompisar här och deras mamma Teri. Riktigt trevliga strandvistelser har varvats med glass och minigolf. Who won.... who won... who won. Jag. Haha. Min vinnarskalle kickar in hårt vid sånna tillfällen. Faktum.

Igårkväll var jag ledig och tröck på gaspedalen in mot Edgartown där det som vanligt fanns noll parkering, så jag fick gå från Stop & Shop. Men man överlever väl det också. Tänkte spendera lite pengar på både nödvändiga och onödvändiga saker som en liten present till mig själv för halvåret i USA. Blev till slut en ring, ett armband, en bok, The Black Dog flipfloppisar och en kuvertväska. Boken är uppföljaren till LA Candy which I looooved. Ska visa er ringen också. Den är gorgeous. Ser på den lite som ett löfte till mig själv.

Skunk... ish. Ja. När jag tog min nattliga vandring mot The Cottage där jag bor för någon kväll sen så hör jag prassel. Även om jag är fullt medveten om att det läskigaste jag skulle kunna träffa på är en skunk så börjar man ju spela upp scener från skräckfilmer. Så fullt flickande med ficklampan skannar jag av området och får till slut syn på en skunk som står uppställd, redo att avfyra sin äckliga doft, och stirrar vettskrämt på mig. Fly eller lukta helvete i fem dagar snurrar i min hjärna så jag springer allt jag har samtidigt som jag stänger av ficklampan. En upplevelse. Och jag överlevde stanken. Fab. Helt fab.

Elin Pettersson turned the big 21 igår. Jag älskar dig babi. Elin Westberg turnar the big 20 idag. Jag älskar dig bff. Önskar att jag också fick vara med... men hoppas att ni har världens bästa födelsedagar.

Puss


Utanför huset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0