Boston hanging

Helgen hittils har bestått av att jag sovit över hos min lilla favorit Johan i Watertown där det finns massvis kriminella människor som skapar bomber som de placerar i Times Square, haha... jag har alltid lika mysigt med Johan. Varför ska han till Brooklyn? Varför är livet orättvist?

När jag kom dit i fredags bjöd "Brad Pitt" på Corona och sen traskade vi förbi ett träd som luktade väldigt äckligt (har insider för er som verkligen vill veta VAD det luktade) på vägen mot bussen till Harvard Sq. Vi plockade upp sötaste Hannah innan vi mötte upp de andra för en god laxmiddag på ett rätt mysigt ställe. Tror vi var sju stycken... Johan, jag, Hannah, Emelie, Jenny, Sara och Oda som är norsk. Så trevliga och gulliga allihopa!

Idag vaknade vi rätt sent till skyfall ute efter en skön sovmorgon. Blä på regn på min lediga helg, of course... efter en god Subway frukost pyste vi till Museum of Science där det fanns en del häftiga grejer. Synd bara att vi inte hann spana in the Green wing så mycket, där alla mer biologi-grejer fanns. Nörd som jag är. Johan gillade nog Blue Wing mer. Elektricitet. Vi avslutade med att se en film på en liknande Cosmonova-biograf som handlade om adrenalin och risksökande. Häftig!! Vettefan om jag skulle hoppa ut från ett plan dock. Jag får en high av att hoppa en häst, det räcker bra...

Vi avslutade kvällen med att se The Killers på Boston's största bio. Rätt vanlig stomme av film osv men jag älskar Katherine Heigl... haha "Honey, we need to steal a car." "Well, that will be the least awful thing we do today so go ahead...". Dessutom hände något random men jättekul som får mig att inse att Boston inte är så där gigantiskt stort. Eva, en au pair norr om Boston som jag pratat med ett bra tag innan hon kom hit till USA, kom och gick med hennes kompisar och så tänker jag att det måste vara hon och efter lite om och men piper jag "Eeeeva?" Hahaha. Så då fick jag träffa henne äntligen! Supergullig tjej.

Nu ska jag verkligen sova så får vi se vart dagen tar mig imorrn. Hörde att det vankades att jag skulle heja på Tyskland i fotbolls-vm. Händer sådant? Hmm. Förresten så får ni ursäkta om ni märker att jag är lite mer reserverad i sådant jag skriver och sådär, det har hänt väldigt mycket på sistone vad gäller vissa saker som gör att jag verkligen ifrågasätter just nu... väger av.

Goodnight my darlings


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0