Braintree and back

Vem har sagt att Tyskland vinner över Sverige i fotboll? Det var morgonens tema på veckans träningspass i Emerson Park för mig och Nico. Så efter att jag sovit över tiden lite, mötte jag upp Nico i Emerson där han satt och väntade på basketplanen med en fotboll och två mål... och vem vann? Jag tyckte i alla fall att jag vann straffarna medans Nico är övertygad om att han vann allting, speciellt matchen. Lite småfoul på honom när han lyfte upp mig för att göra mål. Så stabil är jag... grr. Fotboll är det första jag haft en liten chans mot honom i alla fall. Framsteg. Hoppas på att få honom upp på hästryggen innan han åker hem så ska vi se vem som blir liten och mesig... moha

For hem snabbt, duschade och pratade lite på skype med BFF. Bilen ut till Alewife för att efter lite småförseningar träffa Josefin i downtown för lite shopping utan några större planer. Efter chill utanför Starbucks och konstiga killar som frågade om internetcafé vandrade Josefin till en musikaffär och träffade på 50 cent, nästan. Jag vandrade över till min svenska guldgruva och köpte en kavaj och en BH. REA, mamma. No complaints. Kavajen var guld! Har letat efter en svart med guldknappar foreeever.

Följde med Josefin på T'n på väg hem till Weymouth där hon bor då hon var tvungen att jobba någon halvtimme. Braintree heter sista t-stoppet. Hjärnträd? Öh? Vad är det för snedrivna påhitt? Dålig fantasi, americans... bad. Hennes rum var supermysigt, loved it. Vi tog T'n tillbaka till Harvard Sq. där Josefin aldrig varit tidigare, så jag visade henne runt litegrann innan vi käkade på all time favorite Border Café.

Lite köp på CVS och klockan sprang iväg. Ja men trevligt då att jag hade glömt min HM-påse i Jossans bil. Yes. Så tog T'n ända ut till Braintree för att hämta upp den och skulle sedan åka HELA röda linjen tillbaka till Alewife och sen hinna hem med bilen tills då jag ska vara hemma. Det blev en nervös sekvens då jag upptäcker att vi åkt i fel direction och jag blir så där jobbigt nervös och tidspressad... av flera olika anledningar. Fråga mig om ni vill. Lite saker är för privata för bloggen och offentlig översikt. Men det löste sig i alla fall och jag kom hem lite försent bara... mycket tack vare Josefins sprint till bilen och tillbaka med min satans påse. Shopping smärtar inte bara plånboken, det har en torn på nerverna också. Men vad gör man inte för att vara lite stylish för en dag?

Ska försöka ta lite nya bilder snart också och lägga upp innan Martha's Vineyard då jag kommer vara internetlös i över tre veckor, men ska försöka ta mig upp till biblioteket som ska finnas där i alla fall en gång i veckan. Lär ju ändå hitta på den där biografen för att kika på Eclipse... hmmp. Livet är hårt.


Kommentarer
Postat av: Jacobrebecka

Spirits are speaking in my dreams and other ways

2010-12-15 @ 21:49:38
URL: http://jacobrebecka.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0