Day of memorial

Memorial Day var det idag ja... Jag uppdaterar just nu endast out of courtesy för jag är så trött att jag bara vill stänga ögonen och bjuda in John Blund. Det var en bra dag faktiskt. Jag har nog inte riktigt greppat vad Memorial Day går ut på mer än att man hedrar gamla krigsmän? Am I right? Fin grej i alla fall. USA är en riktigt mäktig krigsmaskin som gjort mycket för världsrättvisan och det tänker jag aldrig ta ifrån dem. Att stå upp för sitt land. I believe in America... som Sam brukar säga! Haha!

Jag tog Jack in till Concord och bjöd på glass. Sedan åkte vi tillbaka hem för kvällens cookout där många vänner och också närmsta släkten till familjen kom. Underbart god mat och härligt sällskap i 28 graders värme och sol. Sam och Michaela underhöll mig, Carla och Marcy med djurcharrader. Hahaha. Det är så kul att kolla på Sam. Hon påminner mig så mycket om hur jag själv var som 9-åring...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0