Dear Walden

Så dagen har sett ut så här. Johan ringde och väckte mig vid niotiden och jag var en nyvaken ragata som vanligt. Har ingen aning om varför, men jag har blivit grymt otrevlig om man ringer mig på morgonen... inget är bra och jag vill inte göra ett skit. "Linda, ska vi åka till Walden Pond?" "Neeeej... varför då?". Hahahaha. Kom upp på fötter i alla fall och blev upphämtad av sötis Hannah och senare mötte vi upp Johan i Walden och tog ett morgondopp bland mesiga amerikanska badvakter och massa... barn. Supermysigt att få träffa mina söta svenskar i alla fall.

Resten av dagen har inneburit jobb som vanligt. Tog alla ungarna till Lexington för Sam behövde kolla upp sin poison ivy och sen har det varit jag och Jack hela eftermiddagen/kvällen. Våran cleaning lady Rejane kom förbi och gjorde sin dagliga runda också, har inte nämnt så mycket om henne i bloggen. Men underbar tjej! Hon är så sjukt öppen och rolig så vi kan stå och prata om allt mellan att bli stoppad av poliser och gamla pojkvänner...

Dagens moment: jag har handlat lite grejer jag behövde på West Concord Pharmacy och har Jack med mig och bjöd honom på lite godis och så frågar han expediten "Is it okay to open this now?" och hon svarar "Yes, if it's okay with your mommy..." Nog för att han kunde se ut som min son men, lite småkul ändå!

Jag är trött som ett riktigt as och måste börja packa. Börjar närma sig och jag skjuter upp allting som vanligt. Dryg jag är.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0