Obama, no drama

Whoa... en minst sagt arbetesförmiddag. Barnen kom verkligen inte överrens på förmiddagen om fars dag kort och presenter och gungor och jag vet inte allt. Plus att vi var tvungna att ha sönder en glasruta då min värdmammas dörr gick i baklås. Med hammare och allt!

Mot eftermiddagen blev jag ledig i några timmar då familjen skulle iväg till Cape Cod. Fick ett samtal från Conny som hälsade att Maria skulle ha avskedsmiddag, så jag och Björn åkte till Walden Pond en stund innan middagen där det var massor av trevligt folk som pratade med mig om det svenska bröllopet (amerikanerna är väldigt intresserade av det ska ni veta), en orm och liveband medans vi badade. Jag försökte övertyga Björn att simma över till andra sidan men han avfärdade det hela när vi hunnit till mitten på sjön då han skrek "NESSSIEEEE WILL COME FOR YOU!!!!! SEAMONSTERS, SEAMONSTERS!!!" och jag skrek "SHUUUUUUT UUUP" så jag tror det ekade i hela Concord. Skulle ha tagit med mig kameran dock, en underbart fin sommarkväll.

Marias avskedsmiddag var supertrevlig med pasta carbonara och glass och jordgubbar. Och trevligt sällskap. Roliga och också allvarliga konversationer om allt från farmville till hur livet kommer bli när vi alla åker hem igen. Vill inte att Maria ska åka, men det är the journey. Det är bara för mig att försöka släppa.

Nu ska jag sova och drömma om att jag träffar Obama på Martha's Vineyard.
Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0