One year ago

Tog jag och merparten av mina bästa vänner studenten!!! För exakt ett år sen satt jag, Carro och Mickan och skrek oss hesa runtom i Gävle i Hasses fina Volvo. Det var en helt fantastisk dag som jag knappt kan förklara i ord med stipendium, SPM3, världens finaste lärare och nära och kära, för att inte ens nämna flaket och festen... men det var 90'rnas dag och vi skrek och hade oss tills vi inte kunde veva mer i luften, uttrycka ord eller gå i våra klackskor. Idag är det 91'ornas dag och jag uttrycker mitt allra största grattis!







Sjung om studentens lyckliga dag
låtom oss fröjdas i ungdomens vår
än klappar hjärtat med friska slag
och den ljusnande framtid är vår.
Inga stormar än i våra sinnen bo
hoppet är vår vän och vi dess löften tro
när vi knyta förbund i den lund
där de härliga lagrarna gro
där de härliga lagrarna gro.
Hurra!

Svea vår moder hugstor och skön,
manar till bragd som i fornstora dar,
vinkar med segerns och ärans lön,
med den skörd utan strid man ej tar.
Aldrig slockne då
känslans rena brand,
aldrig brista må
trohets helga band,
så i gyllene frid som i strid.
Liv och blod för vårt fädernesland!
Liv och blod för vårt fädernesland

Haha... vad patriotisk jag blev. Men jag brinner för mitt Sverige, ta aldrig miste om det faktumet.
NU: jag har redan städat köket, bilen och tvättat kläder. Nu gäller uppstädning på rummet, dusch och hämtning av barn innan jag tar bilen till Johan i Watertown och har lite svenskmiddag i Harvard Sq. Lovar att uppdatera er om helgen! Trevlig helg alla goa 

Kommentarer
Postat av: mickan

guud va jag längtar tillbaka till hela studentvecka! vi hade så otroligt roligt! :D

2010-06-11 @ 17:56:24
Postat av: Mamma

Minns allt jag också, fina minnen för oss alla.

Regnade lika då som det gjorde igår för alla som gick ut på Borgis.

Nu håller jag på England som ikväll 20.30 möter USA i fotboll.

Ha det bra på din lediga helg.

Kram

Mamma

2010-06-12 @ 13:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0