Söndagsnatt

Klockan har runnit iväg till ett på natten och jag sitter fortfarande och glor på dumdatan, utan fungerande mus. Batteriet har dött och jag har ingen ork att gå upp och stöka i köket för att rota fram ett nytt heller. Samma dåliga ork har jag över att städa upp inbrottet här inne. Det är inte ens lakan i sängen! Det är livet för en trött au pair. Hahah. Lyssnar på Justin Bieber's nya Somebody to Love. Maaaan, är han söt eller? "I promise girl, I swear"... jag känner mig som en fjortonårig brud med I heart Justin Bieber t-shirt. Skulle aldrig break your heart Justin. Aldrig.

Jag startade morgonen med gröt som jag toppade med grädde och jordgubbar. När jag blundade försökte jag leva mig in i svensk midsommar. Det var ju uppenbart att jag inte var hemma när jag slog upp ögonen men för en stund kände jag mig på baksidan, med gräddtårta, släkt och vänner. På midsommarafton. Det är otroligt vad doft och smak kan göra med ens minnen faktiskt.

Resten av dagen har jag lekt och varit skjuts till birthdayparties och åkte också till Cliff och hans fyra pojkar så Jack fick bada i poolen. Regn och åska har kantat dagen... men det klarnade upp mot kvällningen. Ber nu för nytt förtroende av vädergudarna, jag vill ha bra väder när jag har chans att åka till stranden i helgen! Frågan är vilken strand. Hmmm. I love Cohasset, men vore roligt att se de andra stränderna som ligger på North Shore.

Nu ska jag väl städa upp här... eller jäsa av i sängen utan lakanen. Berättar för er imorrn vilket alternativ som vann.


Route 2 East

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0