Twilist

Sitter och glufsar kellogsbars mitt i natten och fann något underhållande. Är man en diehard Twihard som lilla mig måste man fylla i denna lista jag fann hos http://linneaamandawikman.blogg.se. Obligatoriskt... sätt igång alla små hards. 
Update; okej, nu har jag insett att jag är ett sånt diehard fan som jag påstod. Jag har tagit bort frågan favoritcitat i de tre första böckerna... för att jag helt enkelt inte kan komma ihåg. Det var för fasiken ett år sen. Anyway... enjoy

Twilight / Om jag kunde drömma:
1. Favorit karaktär i boken/filmen? Edward Cullen  
2. Bästa scen i boken/filmen? Definitivt när Cullens kommer in i matsalen men också the meadow
4. Bästa låten i filmen? Bella's Lullaby av Carter Burwell, utan tvekan. Trots att den är instrumental gick jag och hörde den konstant i huvudet. Decode är fantastisk.
5. Favorit outfit från filmen? Outfit... ehum... jag gillar Bella's balklänning.

New Moon / När jag hör din röst:

6. Favorit karaktär i boken/filmen? Bella Swan
7. Bästa scen i boken/filmen? Possibility scenerna med Bella's depression. Monologen är fantastisk.
9. Bästa låten i filmen? Lykke Li's Possibility men det var en hard one. Jag älskar också Satellite Heart och Roslyn. Bara för att nämnas kan jag också dela med mig av att jag tycker att New Moon har haft det bästa soundtracket hittils.
10. Favorit outfit från filmen? Esme's klänning på Bella's födelsedag eller också Bella's höstjackor.

Eclipse / Ljudet av ditt hjärta:
11. Favorit karaktär i boken? Jacob Black
12. Bästa scen i boken? Då Jacob bestämmer för att springa så långt bort det bara går i slutet av boken för att han inte klarar av att se Bella något mer. Också träningsscenerna i månljuset, vampyrer och varulvar tillsammans.
14.Vad ser du mest framemot i filmen? Den långa kyssen mellan Jacob och Bella, graduation och Rosalie's bakgrundshistoria.
15. Vad ser du minst framemot i filmen? The Newborns med undantag för Riley.

Breaking Dawn / Så länge vi båda andas:
16. Favorit karaktär i boken?
Jacob Black
17. Bästa scen i boken? Då de tyst inväntar Volturi's följe ur skogen
18. Favorit citat från boken? "Now you know. No one’s ever loved anyone as much as I love you." Bella Cullen
19.Vad ser du mest framemot i filmerna? Hur fan de ska kunna gestalta när ungen äter Bella inifrån. HAHA. Nej då... Jacob's sista plågsamma känslor för Bella (blir en utmaning för Lautner) och också absolut allra sista scenen när Bella äntligen kan få Edward att se hennes tankar. Bella som vampyr!  
20. Vad ser du minst framemot i filmerna?
Allt jävla tjafs om vad Renesmee ska äta och hur Bella blir så moderlig.

21.Team Edward eller Team Jacob? Så jag har officiellt bestämt mig. Jag är Team Edward. Deras kärlek är så oerhört stark att hon inte borde tveka... vad ska det vara bra för? Allt hon gör är att plåga Jacob. Men kärleken har aldrig varit perfekt när man måste välja mellan två personer man båda älskar innerligt. Och jag älskar Jacob Black's karaktär. 
22. Favorit skådis?
Kristen Stewart!
23. Vem skulle du vilja spela? Rosalie Hale. Tycker hon är den mest intressanta karaktären i Cullen familjen. Hennes verkligen plågsamma övergång till vampyr och hennes förståelse för det allvar det innebär men också hennes bitterhet intresserar mig.
24. Vilken är din favorit bok? Eclipse; New Moon; Twilight; Breaking Dawn
25. Vad tycker du om slutet i Breaking Dawn? Väntad ihopbindning som tråkade ut mig litegrann. Däremot älskar jag de allra två sista sidorna där Bella äntligen kan visa Edward sina tankar. Episkt av en annars ganska mellankola författare. Något Stephenie Meyer gjorde bra var dock att hålla en intressant dialog och fånga att allvaret i en alldaglig kärlekshistoria aldrig kommer rymma ifrån oss, vilka vi än är och väljer att vara. Vilket är hennes ess i ärmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0