Update

Hej mina kara. Datorerna ar sega har... har precis inforskafatt ett gammalt hederligt bibliotekskort sa man kan fa nagon tillgang till omvarlden, haha. Har faktiskt varit flitig och skrivit nagon sorts dagboksaktig text i min lilla lila bok. So here you go. So far.

Fredag 25 juni (midsommarafton):
Trafikolyckan? Ja, nastan sa. Trodde att jag skulle krocka en eller tva ganger pa vag till Woods Hole dar farjan till The Vineyard avgar. Bilen var sa fullpackad att jag inte kunde se doda vinkeln. Lararna pa An Sans hade skrikit rakt ut. Anyway... det ar sjukt vackert har. Jag kan knappt forklara i ord. Solnedgang med en rosa-orange-lila-rod himmel pa en restaurang i Menemsha hamnen dar filmen Jaws spelades in... inte for att jag kande igen mig eller nagot. Pa vad tillbaka till det stora, moderna hus familjen har var det molnfritt och en stor, gul fullmane som kastade ner manljus pa havet. Vet inte om jag sett sa mycket som slar det. Jag vet inte vad det ar med vackra omgivningar som far mig att tanka pa och sakna er darhemma annu mer an vad jag redan gor... om det ens ar mojligt. Jag onskar att ni var med mig har.

Lordag 26 juni:
Sov ut till ett i min ovanvaning med balkong. Har agnat hela eftermiddagen till att organisera alla klader jag lyckats dra med mig... har knappt nagon reception med den amerikanska mobilen och ingen alls med den svenska. Familjen ar ivag sa jag har lite tid for mig sjalv... ska nog ta en dusch och kika pa Gossip Girl. Eller om jag vandrar till stranden. Decisions... decisions.

Sondag 27 juni:
Trots att jag kollade klart pa alla Gossip Girl avsnitt jag missat till klockan tva pa natten var jag anda pigg idag. Kan bero pa de fjorton timmarna i sangen fran gardagen. Anypennyhow... efter frukost akte vi till en liten marknad i West Tisbury. Om allt anda inte vore sa ohumant dyrt hade jag kommit darifran med lite pasar! Vi akte till The Galley i Menemsha Bay och at lunch for att sedan aka till familjens privata strand nagra fa km fran huset. Mallos. Men for mig har det alltid varit nagot magiskt med att sta vid strandkanten och titta ut over havet... den har gangen mot andra sidan av atlanten... ganska symboliskt.

Mandag 28 juni:
Blev introducerad till barnens ridlager och smapratade med sjalvaste Michael J. Fox! Inte daligt. Hans dotter gar pa samma ridlager som mina vardbarn. Foljde med min vardmamma in till Edgartown dar jag i stort sett spenderade tiden till att leta efter ett Bank of America bankuttag som inte existerade (convenient, yes), samtidigt som jag blev utskrattad av tva locals. Det varsta jag vet, nastan, ar nar unga (eller aldre) man far den dar amen-gumman-vart-ar-du-pa-vag blicken och skrockar med varandra nar man sjalv ar for svettig, ja och for irriterad, ja for att fraga dem om hjalp. Anyway... de har hemskt sota sma affarer men ratt overprized sa det enda som akte med i vaskan var for denna gang tva internationella telefonkort. Min hostmammi visade mig Oak Bluffs och Vineyard Haven innan vi akte och hamtade barnen igen. Lek pa familjens strand hela eftermiddagen tog musten ur mig. Men underbart vackert och supervader idag! Nu ska jag klippa till en klanning som kommer bli snyggare nar jag klippt av kragen. Symaskin var aldrig min cup of tea.


Lovar att uppdatera er mer igen sa fort jag far tillfalle. Har fatt veta att min vardfamilj ska aka ivag till Nantucket over helgen (4th of july och mitt halfyear mark i USA)... sa ar helt sjalv fran fredag till mandag. Jaha. Men jag har ju bilen... och vovvsingen. Och ett gang strander och sma stader att se sa jag ska val survive. Dessutom kommer Conny med sin familj pa lordag sa jag hoppas att kunna traffa henne litegrann. Och ja... jag ar mycket val medveten om att alla mina vanner dar hemma i Svea kommer se Eclipse fore mig. Jag skyller pa tidsskillnaden och hoppas att Conny har nagra timmar over i helgen... om jag inte smyger ivag redan pa onsdags eller torsdagskvallen in till Edgartown eller Vineyard Haven om jag inte kan halla mig.

Take care dear ones.


Kommentarer
Postat av: Monica Weiss

Självase Michael Fox, oj oj så jag hade babblat med honom om filmerna tillbaks till framtiden! Men du tar det ju lugnt även om det är en filmsjtärna, han är en stor skådis faktiskt, ta en bild på honom nästa gång, du måte göra det.



Kram

Mamma

2010-06-30 @ 08:10:55
Postat av: Helen

Inte dåligt att stå o prata med M Fox....Shit...:-) Vilken härlig bild från stranden...känner hur lugnet kommer över en...vilken upplevelse att få vara med om....om 2 dagar är jag over there o får krama om min Malin o jag längtar så det knakar...hörde att ev Malin, Hanna o Du ska ge er ut på en sista farvälresa innan ni äntra Svealand igen...Trevligt....Ha en fortsatt trevlig resa o kram på dig....:-)

2010-06-30 @ 08:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0