Vampira

Ett redigt dagsinlägg på ingång. Jag jobbade morgon och höll på att somna... kände mig som världens sämsta au pair men det är bara något fel på min energi just nu även fast jag mår rätt bra. Jag har ingen aning. Kan bero på min ångest över att jag måste städa mitt rum och packa. Kanske också ta en dusch. Det har inte hänt än för uppdateringens skull.

Johan kom och hämtade mig på mina off hours mitt på dagen och hade familjens katt Luna med sig i bakluckan då hans värdfamilj är på semester i Karibien och Johan lär ta ut katten ur huset då de visar huset i dagarna. Tror ni Johan stannar om jag köper huset och kommer över med mat till honom varje dag? Anyhow... den där kattfan kan inte sluta jama, den fullkomligt skrek i baksätet så jag och Johan kände oss som djurplågare som släpade med oss den när vi solade först utanför Concord High School och sedan också nära Charles River i Watertown. Lite komiskt ändå när Johan beklagade sig över att han inte kan nyttja sin semester för han måste ha med sig katten överallt. Den var till och med, med honom när han klippte håret! HAHAHA! Så sött. Så mysigt att träffa Johan igen, det var en vecka sedan... det behövs verkligen för mig. Alltid lika roligt. "AMEN VAFAN NU HÅLLER DU KÄFTEN KATTJÄVEL!!!!!"

Elin ringde och vi diskuterade LA litegrann, förhoppningsvis blir det av i tidig höst. Jag jobbade från klockslag tre till elva men vi hade riktigt kul idag också. De tre söta barnen ville leka vampires vs. werevolves på baksidan och jag fick vara ensam i mitt lag och blev utsedd till att vara vampyr. Sam tyckte att jag var tvungen att vara en kvinnlig vampyr så mitt lag döptes till "vampira" som hon sa med en grym européeisk accent, hahaha... det var längesen jag sprang så fort för att skydda mig från varulvarna som jagade mig, hahaha! Michaela var så rolig; "You know Linda we have those here. Coyotes out in the woods. Like in the movies you love so much". Var helt död efteråt i alla fall. Har ingen vampyrkondition i alla fall. På kvällningen myste vi till Nanny McPhee, jag önskade att jag hade hennes power...

NU ska jag ta tag i städningen. Ska bli intressant hur långt min disciplin för mig idag. Robins paket kom förresten fram till mig igår. Blev helt överlycklig av allt det fina han skickade. Kommer aldrig trumpa det han skickade så lär verkligen tänka efter nu till nästa gång. Åh... jag hörde att de brev jag skickat hem kommit till rätt ställe. Elins i förskott 20-års present! En stor dag! Besökte hennes blogg för en stund sen och såg ett kort på det jag skickat. Det var då det verkligen slog mig, faktumet rann ner i magbottnen... jag är inte hemma. Det var så konstigt att verkligen se min egen absence. Det bästa är att det inte är för alltid. Om dryga veckan går tiden åt rätt håll...

Puss


Skeppsbruten man med katt, någon? Hihihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0