World from moving

Walden Pond är ett helt fantastiskt ställe, och nu går vattnet till och med att bada i! Yay moment. Så nästa vecka kommer det förmodligen bjudas på lite dopp om man vågar trippa i trots alla stora fiskar och grodor jag och Björn såg idag. Vi såg till och med en orm, ja en orm pappa, men nu i efterhand när jag kollade upp den var den inte giftig. Thank god. Tur att jag var uppmärksam där bland löven när jag klev en meter ifrån den ringlande, svartgula varelsen... men anyway. Söta chipmunks kryllar det också av. Walden Pond påminner mig lite om gamla Sälgsjön dit jag och Elin alltid åker alla somrar. Minus alla bromsar bara! En riktig hit Elin!

Dagens roligaste underhållning måste ha varit när vi går i trailspåret på östsidan och en finurlig äldre man kommer förbigåendes i världens super-fisherman-gear och sedan stoppar helt plötsligt för att utbrista "HOLY MOLY!!! DO YOU SEE THAT FISH OVER THERE?? OH BROTHER!!!" och sen springer ner till vattenkanten för att börja försöka fånga in truten (Björn upplyste mig som är mindre fiskorienterad) som simmade omkring vid brynet.

Hörde just ett jävla oljud och funderade på om mina värdbarn inte längre sov så sött för att sedan inse att det åskar som om Tor har släppt lös alla sina hästar... hahaha! Regn dessutom. Förhoppningsvis repar vädret sig till imorrnbitti. Där får jag igen för att jag sa till Björn att jag tyckte att vädret började bli irriterande fint varenda dag...












Kommentarer
Postat av: Mamma

Väldigt vackert, håller med om att det påminner om Sälgsjön, helst den bilden där du står bland träden vid vattnet.



Kram

Mamma

2010-06-06 @ 10:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0