Always long for may

Så en update om läget vore i sin ordning. Jag ber om ursäkt för mina deprimerande inlägg. Men när det är så jag känner mig då kommer jag åtminstone delge känslan med er utan att gå in på detaljer. Bloggen handlar om mig och jag tänker vara ärlig. Det är inte jättelätt just nu av små krypande elaka anledningar. Men jag kan än så länge hold it together för jag vet att jag kan ta rätt så mycket utan att bryta ihop. Dessa grejer kommer förhoppningsvis ordna upp sig snart och jag kan stanna här hela mitt år utan att far hem för studier i höst. Men allt ligger i ödets händer. Spooky.

Snart far jag iväg med min värdfamilj nästa vecka till NY för deras pappas memorial med hela CIA, är det inte tufft så vet jag inte vad som är. Se NY igen. Sedan far vi vidare on the road till Connecticut för påskfirande. Sedan står det inte på för om en och en halv vecka senare är det dags att flyga across USA till Las Vegas och sedan Arizona. Så jag borde cheer up. Vissa sitter hemma på trästolen i Hedesunda och jag ser den stora vida världen.

Innan jag kryper ner i sängen efter en lång arbetsdag som avslutades med att jag fick en klump i halsen när jag sjöng "Den blomstertid nu kommer" för Jack som ville höra svenska godnattvisor tänkte jag dela med mig en bild av skogen som ligger bara bakom huset. Det är här vildhundarna sitter och ylar på nätterna, och spindlarna rymmer in till mig. Förresten; någon som har tips på fler svenska visor jag borde kunna komma ihåg hur man sjunger till värdbarnen? Just nu varvar jag mellan nationalsången, Den blomstertid och Sov du lilla videung. Hahaha. Mamma, visst brukade du sjunga videung för mig? Jag minns den så starkt på något sätt. So... nu kryper jag ner med New Moon och funderar. Älskar er där hemma. Och några av er här i USA också.
Dagens musikaliska upptäckt: Sophie Zelmani. WONDERGOOD!!


Kommentarer
Postat av: Malins mamma Helen

Lite sångtips Imse vimse spindel, Här kommer Pippi Långstrump, 5 små apor som hoppade i sängen, huvud axlar knä o tå.... Hoppas att några hjälper dig, annars skypa med Malin i Seattle (min dotter hon har några hon sjunger för sina boys) Fortsätt blogga följer både din o Johans blogg, kul att ni delar med er av era ävntyr...Ha det bäst o du imorron är jag o malins systeryster over there...Kram på dig <3

2010-03-24 @ 06:46:19
Postat av: Monica Weiss

Hej Min älskade unge!

Jag sjöng även pippi Långstrump sången för dig, men väldigt ofta Videung, det har du alldeles rätt i.

Mors lilla Olle kan du väl sjunga, säkert finns hela texten att finna på Google.Och sen den där sången om haren som skulle skjutas, minns inte texten. Sen den där "var är tummen" hur mår mår du idag då, tack så mycket bra då, nånting så där gick texten. Apropå Mors Lilla Olle, så var den en man (svensk) som utvandrade till USA på 1800 talet som satt i skogen och sjöng den sången i USA när han jagade, han skickade hem texten i ett brev till sin familj och det blev en barn-sång av den. Sånt där tycker jag är rörande faktiskt. Men du vet att du har inte skrivit på ett kontrakt för livet där borta, du kan komma hem precis när du vill, annat var det på 1800 talet när de inte hade råd att återvända till Moder Svea, de fick ofta en värre fattigdom än den de lämnade i Swe.

Älskar dig mycket



Mamma

2010-03-24 @ 07:06:22
Postat av: Ninni

Jag hoppas att dina ledsen-känslor försvinner. Prata med Johan och få ur dig dem. Jag brukar säja till Johan att ställa sig frågan; Vad är det värsta som händer om inte du gör ditt eller datt? Oftast blir svaret: inget speciellt.

Du är så himla stark som klarar allt det du gör nu och allt du går igenom formar dig. En rolig sång att sjunga för barnen är " Jag är en liten undulat" med både små och stora rörelser till. Vet du vilken det är?



Ha en riktigt gosig dag/

Kram Ninni

2010-03-24 @ 14:30:44
Postat av: Linda

Tack så mycket för erat stöd allihopa! Det värmer jättemycket.. :) Nu har jag lite nya sångtips jag ska köra för dem. De hade redan börjat protestera "NO, not the swedish national anthem again" Hahaha. Kramar från Linda <3

2010-03-24 @ 17:41:17
URL: http://liaberg.blogg.se/
Postat av: mickan

du är jätteduktig linda, det vet du att jag tycker. verkligen! SHIT, va coolt med CIA!! ta kort på nå tuffa killar åt mig om du får chansen ;) hihi.. saknar dig vännen<3

2010-03-24 @ 21:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0