Breathe... just breathe

Jag har inte varit mig själv de senaste dagarna. Eller så har jag varit för mycket av mig själv. Det är inte bra för mig... det betyder att jag går in i mina egna tankar av various reasons. När jag hamnar i mina egna tankar blir jag för mycket för mig själv. För jobbig för mig själv. Självklart är inte livet alltid en dans på rosor. Livets ironi påminner mig om det dagligen. Men, ibland blir saker bara för mycket och man måste stanna upp och fundera på varför man tog de beslut man tog och se helheten trots att vardagen känns som tre släpande soptunnor fastbundna efter dig. Helheten. I slutändan är det allt som kommer spela någon roll.

Det regnar fortfarande lite smått här på Massachusetts-bygden. Vattensamlingar och snömassor bryr sig dock New Englander's inte så mycket om. De kör fortfarande som idioter. Ibland känner jag för att deportera dem till Kebnekaise och låta dem försöka köra ner för berget. Men det är bara när jag känner mig elak. Jag skiter i om de tutar på mig dock. Jag tänker inte följa deras galna exempel och köra 80 km/h förbi 30 cm djupa vattensamlingar. Det får stå för dem. Tack. Är det något amerikanere underskattar så är det vägförhållanden... de är bortskämda med lite snö. Tacka vet jag Gävle där vi står och skyfflar varann undan från fastkörningar i snön.

Annars är det mesta sig likt. Jobbade ett bra pass idag och sedan träffade jag Conny på Starbucks. Alltid lika mysigt - och så fick vi massa junk for free... hihihi. Jag jobbar väldigt mycket den här veckan, det är en riktig killer week! Men jag älskar ungarna lika mycket ändå. De är underbara. Jag får helt enkelt bara bita ihop. En väldigt glad nyhet är att min hostmamma berättade för mig att vi inom någon månad kommer åka först till NY för deras fars memorial och sedan iväg på springbreak semester till ARIZONA!!! Grand Canyon som stod överst på min lista på saker att se i USA. I can't wait. Efter detta någon gång i maj kommer jag eventuellt också följa med Johan och co till Vegas för hans 21-års-dag! Och efter det väntar en varm sommar med besök hemifrån från flera håll. Dessutom är det varmt på sommaren. Man kan vara ute. Put's a smile on mitt rainy face.

Rolig kuriosa: Inom loppet av 24 timmar har jag i mitt rum dödat en gigantisk spindel med äckliga mormors-harkrank-ben och en... ja, vad fan var den andra saten? Kroppen påminde mycket om en kackerlacka/fluga korsning med fybubblans långa antenner. Och den jäveln var uthållig också! Rond 1. Först kastade jag papper på den och tröck till lite. Den låg stilla och såg död ut. Samlade mod och skulle precis ta upp den i papper. Då känner jag hur den lille fan rör sig i min hand! Förstår ni konsistensen på den. Skrek som en gris och släppte ner den. Rond 2. Går och hämtar Breaking Dawn boken (den är rätt tung) och helt ärligt kastar ner boken allt jag har på den äckliga flygkackerlackan. Kikar ner och den rör sig fortfarande. Det är tammefan otroligt. Rond 3. Bestämmer mig för att agera på riktigt. Tar upp boken och försöker hacka den jäveln. Det tar mig minst en minut och tio stabs innan den inte rör på sig. Fyfan. Hade inte så gärna sällskapat med den där varelsen i sängen. Vill inte vad det är för djur jag kommer få in i sommar. Räcker det inte att vildhundarna ylar på nätterna?


Grand Canyon, Arizona


Kommentarer
Postat av: Monica Weiss

Jag är mycket glad att du mår bättre,du är jätteduktig som tagit det här året i USA.

Vet ju att du alltid vill göra ditt bästa, men jag tycker Shiela inte tänker sig för ibland.

Skickar paketet imorgon till dig. Större saker ska jag be Leffe ta med sig 1 april när han åker. Så kul att åka till NY o Arizona, är det en minneshögtid för Kenneth där? Alltid så kul att läsa din blogg med alla fina bilder och dina berättelser som du skriver så fint.

Var rädd om dig där borta i stora landet!

Tänker på dig mycket.

Många kramar



Mamma o Pappa

2010-03-03 @ 15:46:13
Postat av: Elin

Jag drömde att du kom hem inatt. det gjorde verkligen ont i hjärtat när jag vaknade. Jag tror att en del av mig hoppas nästan att du ska komma hem tidigare. Men jag beundrar verkligen hur du har hanterat de senaste dagarna. Jag vet att du kommer vara kvar där så länge du känner att det rätt, om det är 1 år eller 4 månader det spelar ingen roll det är en jävligt modig grej du gör gumman! Älskar dig och tänker på dig varje dag <3

2010-03-03 @ 19:38:49
Postat av: Maulin

hehe älskar din blogg och dina inlägg Linda :) du är så jävla ball! o spindelmonstret tog priset.. så jäkla kul.. :)



ha de bäst pusspuss

2010-03-05 @ 05:21:38
URL: http://minusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0