Hakuna Matata

Det är ord som är bra.
Söndagens äventyr började med att Cliff som är bror till Kenneth tog oss ut på en sen breakfast till Nashoba Bakery. Jag åt de godaste våfflorna ever ever ever... och dränkte dem i grädde. Vi satt ute i solens ca 15-gradiga atmosfär för dagen. Det kändes verkligen som first day of spring. Cliffs fyra söner är verkligen de roligaste och också mest aktiva ungar jag någonsin stött på. Hahaha! Om jag ska göra en liknelse så påminner de till tusen om Lynette's söner i Desperate Housewives. Satt och flinade lite dolt medan jag hjälpte Cliff få styr på barnen efter att de smashat sönder en gångplatta till en bro, dragit fram en lös takränna och kastat Cliffs oöppnade läsk i ån... hihi.

Mot eftermiddagen tog jag bilen med Conny och Maria till Alewife och sedan T'n in till Boston för att se The Lion King, musikalen, som just nu gästspelar på Boston Opera House. Detta var ett LCC-möte, dock inte Concord gruppens utan vi hängde på Lexington och några fler grupper. Whoa... fantastiskt. Själva atmosfären inne i The Opera House bara... bara den. Och sedan The Lion King. Bland de bästa kostymer och rollsättning jag sett. Ibland kändes det som att jag såg filmen igen. Musiken var det som gjorde det hela, naturligtvis. Jag satt och rös när de sjöng Lea Halalela. Flashbacks. En lyckad kväll.


Boston Opera House


Jag och de tyska tjejerna! Snälla hela högen. Conny tvåa från vänster, och Maria i mitten! :)


Maria och Conny!


Innan The Lion King


Kommentarer
Postat av: Marlene

Hej!



Jag hittade din blogg via CC's grupp på facebook. Har läst flera av dina inlägg nu, och livet som au pair i usa verkar helt underbart!



Jag har varit med i CC's matchningsprocess sen i augusti nu, och bara fått två matches hittills. CC har uppenbarligen inte gjort något särskilt bra jobb, då jag har över 600 erf. timmar och det inte borde vara svårt att bli matchad. Därför tänker jag nu ta saken i egna händer, och försöka hitta en familj på egen hand. Så jag undrar om du möjligtvis skulle kunna höra med din LCC om hon känner till någon ledig familj i ditt område? Jag vore evigt tacksam! Är medveten om att det här kanske låter en aning desperat, men jag är så sjukt trött på att bara gå runt och vänta..



Ha det jättebra! Kram på dig

2010-03-09 @ 16:32:07
URL: http://foomas.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej Linda



Vilka vackra klänningar, den blommiga var ju enormt fin. Och Opera-huset var en upplevelse förstår jag, du är ju in en världs metropol nu, så de har ju mycket fint om man vill se något. Är glad att du trivs och har det bra, men förstår att du får jobba mycket.



Älskar dig

Mams

2010-03-09 @ 18:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0