Historien fram till LA candy

Well. I don't read that much...
Jag tror att folk tror att jag läser mycket?
Jag läste en del i 10-års åldern. Minns speciellt en bok om en svart fågel. Mamma, mitt minne sträcker sig så långt att jag tror vi köpte den billigt på Gotland... och jag har skrivit i slutet av boken med rött bläck något i stil med "Det här är den bästa bok jag någonsin läst och den ska gå i arv till mina barn och deras barn och deras barn..." och sedan min autograf in the making. Jag måste minst sagt varit övertygad. Enda gångerna jag läste i senare ålder var i skolan när man var tvungen för att jag skulle nå de betyg jag ville ha... ungefär. Jag har dock tagit mig tiden till att läsa två älskade bokserier som nästan betyder så mycket för mig att de är en del av mig.

Jag är 10 år igen... och säger till min kära mamma att hon absolut inte får köpa första boken om Harry Potter till mig i julklapp med anledningen att jag skulle bli fast i serien. Hon köpte den - och jag blev fast. Och älskade varje minut av det. Många i 90-generationen är nästan uppväxt med Harry Potter skulle jag vilja säga... minns hur vi alltid var en samling i 4'e och 5'e klass som satt utanför klassrummet på lässtunderna, för att vi höll på att läsa samma Harry Potter bok som det hölls högläsning ifrån.

Sen när jag var 18 år kom min andra kärlek helt utan förvarning. En trött fredag efter en trött skolvecka satt jag och kikade på vilken bio jag, Carro och Mickan skulle välja på kvällen... ser lite snabbt någon trailer på en film som heter Twilight. Efter en random axelryckning bokar jag biljetter och vi ser den. Sagt och gjort. Lite mer än ett år senare har jag plogat igenom böckerna och är fast, och sitter och biter på nagelbanden inför den tredje filmens trailer som kommer om någon vecka.

That's it. Jag har läst någon random bok då och då inför skolarbeten... och tagit mig an några få på egen hand. Men nu är det a change of times. Jag har bestämt mig för att ta mig an Lauren Conrads två böcker om livet i LA. Ska trava till Concord Bookstore och köpa den. Det är så ytligt som det kan bli... en rik blond tjej från Orange County flyttar till LA och lever livet, både det roliga och baksidorna med det. Trots allt detta tror jag att hon har något att säga. Hon är mer än The Hills-Lauren i mina ögon. Återkommer inom antingen en månad eller ett år om vad jag tycker.


TV Personality Lauren Conrad attends her "LA Candy" Book Signing at Barnes and Noble, The Grove on June 16, 2009 in Los Angeles, California.
Söta LC!


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Javisst köpte vi böcker på Gotland minns jag, det var regningt så vi gick till ett fik och åt kladdkaka där sen köpte vi böcker. Vilket minne du har! Hoppas du mår bra, ska köpa nässpray o Ipren idag på lunchen. kallt här o myyyyyyycket snö.

Älskar dig.



Mamma

2010-03-02 @ 07:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0