Översvämmat

New England har under helgen blivit hit av en riktig storm som visar sig främst genom heavy rain. Vissa pratar om orkanstyrkor på vindarna men tja... jag vet inte riktigt. Nog för att fejjan frös när jag och Johan sprang runt i Harvard Sq. på lördagen men, det har regnat konstant några dagar nu. Våran gata hemma i Concord är avstängd och igårkväll när Conny skulle skjutsa hem mig blev jag helt överkörd av naturen. Jag vadade i vatten upp till knäna och medans rävarna helt ärligt stod i skogen och kollade på mig. Vildmarken här ute ni vet. Regnet ska ha stannat av nu under natten mot tisdag - hoppas jag. Huset på kanten här på vår street är helt flooded. Vore det min källare skulle jag inte sitta och skriva här just nu. För en gångs skull har jag lite tur med att min familjs hus ligger på en liten höjd och dammen ligger 20 meter nedanför. Hur som helst... kolla videon. Tycker synd om alla stackare som tvingats evakuera.

Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy


Kommentarer
Postat av: Disturbing

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

2011-01-25 @ 10:16:45
URL: http://disturbing.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0