Sleepless in Boston

Min mage har varit elak mot mig de två senaste dagarna. Det kan bero på att jag torkade upp stackars lille Jacks spyor häromdagen när han var magsjuk... lilla gubben. Tyckte så synd om honom. Men jag gjorde ju inte saken bättre när jag själv gjorde mig sjuk genom att inandas hans bakterier. Men ja. Vad gör man? Vore ju inte så fräsch om vovven skulle smaka på det istället. Hahaha. Nog med äckligt.

Jag ligger här i min blommiga soffa framför mitt inspirationsbord med ljus, böcker och en just nu tom tavelram. Käkar bananer och lyssnar på John Mayer... jag försökte sova för några timmar sen men ögonlocken ville inte fara ner så jag satte mig här i stället. Jag är en liten, obotlig nattuggla.

Jag har jobbat från 3 P.M. idag till läggdags för barnen. Större delen av eftermiddagen var i the backyard. Lekte rymdfärder till Mars och promenerade runt den ganska stora dammen som mer liknar en sjö. Solen sken och isen hade börjat breaka up på dammen. Kanske runt tio härliga vårgrader idag. Kikade på vädret på iGoogle och det såg ut som en vacker helg att komma. Något lite småfinurligt roligt har varit att de senaste veckorna jag kikat in på vädret, jag har nämligen Gävle och Boston under varandra, har det oftast skiljt 30 grader mellan ställena. Gävle -20 och Boston +10 och jag tycker att det är kallt här. Mina wishes går ut till mina gävlebor. Ni har haft det kallt. Men av vad jag vet börjar det bli lite småvårigt hemma också? Hoppas för er skull.

Nu ska jag försöka somna igen... till ett avsnitt av Grey's Anatomy med en till banan. Imorgon väntar en ny väldigt lång arbetsdag. Sam ska tävla i Spelling Bee imorgon! Det ska bli fantastiskt kul att se... jag som är här för att hitta USA's själ. Hahaha. God natt

 

Kommentarer
Postat av: Monica Weiss

Hej Gumsa!

Nu kunde jag komma in och skriva kommentarer, är på jobbet nu så det kanske bara funkar från jobb-datorn. Anyway så är du ju väldigt fin på bilden från Paris, och sång-texten är ju bra, första versen rolig, love my mother, my horse and boyfriend, väldigt rolig, vem har skrivit den sången? Har du sett oscars-galan? En svensk fick 2 oscar hörde jag på radion. Hoppas nu din mage har rättat till sig, pappa ont i magen nu av oro när du har ont. Ken o pappa ska skotta av vår altan denna vecka, det är snö upp till fönstret, jag får upp dörren 5 cm. Kul att du är ledig denna helg, då kan du gå på festen du pratade om, men du tar väl tunnelbanan då? Vill snart se dig på Skype.



Love You



Mams

2010-03-08 @ 10:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0