Spring

Våren är kommen till Boston. Våren som mest verkar som en kort språngbräda till sommaren... på en veckas tid har vi bostonian residents gått från att plumsa fram i knähöjdsvatten till att börja svettas i t-shirt.

Igår:
Blev förutan GPS och skulle lita på mig själv att ta mig bumpfree in till Alewife för att parkera och sen ta Red Line till Madde i Porter Sq. Hahaha. Förutom att jag trodde att jag kört fel i 5 miles på motorvägen och tiden det tog att hitta parkering var det hyfsat smärtfritt. Promenerade till Madde (JAG HITTADE TILL HENNE) och där möttes jag av henne och hennes två sötnosar till värdbarn; ett och ett halvåriga Vivianne och Alexander! Dom är så sockersöta att vem som helst smälter. Vi promenerade vidare förbi Porter Sq. och upp mot Mass Ave för att jag skulle köpa telefonkort, ett kort som gör att jag får prata med ett utländskt nummer i 1000 minuter för endast 10 dollar. Ingenting. Den enda downsiden är att det gäller endast ett nummer. Så det blev till "Hemma Sverige" i telefonboken som blev tjingat. Vi sprang in på CVS och köpte gotta och satte oss sedan på Maddes baksida för att snacka allmän skit om allt och inget. Sjuuukt mysigt. Melina, en amerikansk tjej som också babysittar Maddes värdbarn, joinade ett tag. Sedan efter skratt om skit och e-mail (hahaha) så headade jag in mot Boston för mer kul! Boston är underbart nu när det är lite varmare. Harvard Square är fantastiskt. 

Idag: Vaknade. Insåg värmen. Kom ut till skolavslutningsvärme (den 19 mars!!!) Efter ett litet arbetspass fick jag några offtimmar och besökte söta Hannah i hennes hometown Natick. Natick är bra vill jag lova. Den lyckfian bor nära de största mallet (som Hannah säger) jag sett... EVER. Vi myste runt där inne med sallad och shopping på bland andra Forever 21 där jag inhandlade lite sommarkläder till Las Vegas/Arizona i april. Körde hem och har jobbat sen dess. Jag somnade i Jack's säng och när jag vaknar kollar han fortfarande i sin bok om fiskar. Sötnos!

Dagens odd moment; går i min egen värld och headar mot Victoria's Secret när jag ser en grupp av killar stå i mitten av gången. En av dem glor och jag ser det i ögonvrån men försöker ignorera. Och så självklart måste han börja prata... hahaha. "How you doin' pretty? Good? Well you look good!" Jag småler och svarar lite tyst och pinnar på lite nervöst fortare. Så springer karljäveln efter mig! "Hey sweetie, I'm not done here.... oh sorry, am I interrupting your day?" Jag småflinar och säger helt överraskande för mig själv "Yeah... a tiiiiny bit." Han utbrister "OH, sorry, sorry!" och går där ifrån. Safe. 

Lovar att slänga in lite bilder på mina senaste fynd senare. Underbara sommarplagg. Och vill uttrycka ett stort grattis till älsklings Natta som fyllde 20 år igår. Önskar att jag kunde följa med er imorrn ut och käka med gänget. Jag är med... i tankarna. Älskar dig gumman! Nu ska jag strax hoppa till sängs med mitt duntäcke från himlen. Sover som en liten gris. Shuh. (ja ljudet på norrländska) Ska bara käka upp havreflarnen och lyssna lite mer på Justin Bieber's Baby. Den är bra och allmänt roligt annoying. Som mig i ett för långt inlägg.


Roligt träd Madde fotade på väg mot Mass Ave. Hahaha. Jag drog pararellen till piskande pilträdet. Men det är ju mig vi pratar om.


Madde och hennes två små sötnosar


Jag med kidsen. Det småroliga är att de verkligen ser ut som att de kunde vara mina barn. Håret, huden, ögonen. Fick en del "ung mamma" blickar när jag gick och drog vagnen. Eller som en tant skrek åt Madde ett antal månader tillbaka: "GO BACK TO SCHOOL!!!"


Kommentarer
Postat av: Maulin

hur gamla är dina barn du tar hand om nu igen ?? :)



jag trodde du hade lite äldre barn först! :)

2010-03-24 @ 03:04:16
URL: http://minusa.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Malin! Vad kul att du läser... följer dig med. Miss you. :( Synd att du inte var med oss Bostonians. Men Cecilia har ju redan åkt hem :( Tråkigt. Hahaha, det där på bilden är inte mina värdbarn... det är en annan svensk tjejs, hihi! Mina är 5,7,9... hoppas vi kan ses i NY snart. Puss

2010-03-24 @ 04:48:10
URL: http://liaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0