St. Patrick's Day

Idag, den 17 mars, är det St. Patrick's Day. Min värdmamma berättade för mig om irländarnas betydelse i New England och att det firas väldigt mycket här pga antalet irländare. Men... bla bla. Till det väsentliga. Imorse fick ungarna grön apelsinjuice, gröna pannkakor och var klädda från topp till tå i grönt.

Jack's och min konversation på väg över parkeringen till LEAP school:
Jack: "Linda, why aren't you wearing any green today?"
Jag: "Oh... well... I just didn't think of it. I might change clothes later then!"
Jack: "You better, Linda! The leprechaun is gonna pinch you if you don't!!!"




Leprechaun
är en slags pyssling. Hihihi. Pyssling.


Kommentarer
Postat av: Robin

hahah:D vilken rolig unge!:D

2010-03-17 @ 20:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0