Twist and turn

Innan jag åkte till USA fanns det små tvivel i bakfickan... skulle alla vänner finnas kvar när jag kom hem? Gör jag rätt mot mig själv som skjuter ett år på pluggandet? Är jag ens wired för att klara ett år på egen hand i USA? Det var frågor som jag gick och nötte utan och innan, som gnagde i mig när jag fick mina osäkra glimtar i huvudet... de jobbiga elementen i den obeskrivliga äventyrskänslan man fick av att bara ge sig av mot det okända. Jag har ögonblick i USA då jag hoppar omkring och skriker till mig själv att jag är här och jag har kommit en bra bit på vägen av att uppfylla mina mål i livet. Jag har ögonblick i USA då jag halkar tillbaka mot väggen, tar mig för pannan och bara börjar stirra tomt ut medans jag känner hur hålet i bröstet växer. Det kommer aldrig bli en dans på rosor. Men min vilja och livskraft är för stark för att ge upp på vägen... det kommer krävas många fler bumps on the road om någon ska skicka iväg mig på ett plan på väg hem i förtid. Och efter snart tre månader har jag svaret jag redan visste - jag har världens vackraste vänner. Vänner som är menade för livet. Jag älskar er. Och om dryga 10 månader kommer jag hem igen och lovar att ta igen varenda sekund av den tid vi inte haft tillsammans.

Dagen har bestått av jobb, men det har flutit på bra. Satt och diskuterade allt mellan himmel och jord med min värdmamma och Sam's bästa kompis mamma. Amerikanskt skvaller är notchen högre än hemma måste jag säga. Amerikaner kan det här med drama och roligt uttryckta åsikter... det finns en anledning till att filmindustrin har sin rot här borta. Funny. Nu har jag suttit och hjälpt Sammy med hennes läxa om delfiner. Kändes verkligen som jag var i skolan igen. Borgarskolan, du har satt spår i mig - gå inte miste om det min vackre gamle vän. Hahaha. Men idag är det en ny dag. Och räkningen börjar en en gång om på noll.
Imorgon: BOSTON


Godnatt kära läsare! Och välkommen till er nya, har sett att statistiken gått upp lite smått. Glad Linda! Ska försöka underhålla er så gott jag kan. Nu ska jag kika på Bella & Tyra show. Och lite Hollywood fruar på det kanske...



Kommentarer
Postat av: J O L L E

du behöver aldrig tvivla på om ja finns kvar eller inte även om vi kanske inte hörs så ofta, PUSS!

2010-03-18 @ 10:17:55
URL: http://jollybob.blogg.se/
Postat av: Eva

Wihie, klart vi ska! Eclipse here we come ;D Det är SÅ mycket roligare att gå med någon som är lika twilightnördig som en själv!! ;) Msn = [email protected]. Kan dock förvarna om att jag inte är inne där så ofta, men det händer. Vill man få tag på mig är facebook eller ett mail att rekommendera ;)

2010-03-18 @ 11:50:44
URL: http://evauhlin.blogg.se/
Postat av: mickan

säger detsamma som johanna! jag tycker du är jätteduktig iaf som klarar av det, måste vara tufft ibland.. men tänk så mycket minnen du kommer att ha med dig sen! saknar dig <33 ha de bra så ses vi snart ;) hihi

2010-03-18 @ 21:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0