Black friday

Svalde hårt och insåg att jag hade drabbats av en svår förkylning på torsdagsnatten där jag låg och funderade och lyssnade på Frank Sinatra mitt i natten, men hoppades att det skulle gå över till fredag då jag skulle ha min lediga dag. Haha... wishful thinking. När jag vaknade värkte bihålorna och vägde runt fem kg. Kul. Detta skulle inte stoppa mina Black Friday planer! Never shall I surrender, haha... tröck upp mig ur mitt halvsovande, halvt kollade på tv och ringde Anna. På eftermiddagen hämtade jag upp henne efter att ha tankat och kasserat in min check på Bank of America. Trots att jag borde hålla i pengarna för att ha råd med vad som stundar, så ville jag ändå unna mig lite Black Friday.

Burlington Mall stod på schemat!! Trafiken var inte alltför sjuk och vi hade tur att hitta en parkeringsplats snabbt. En del tid spenderades hos Forever 21 och Victoria's Secret... två affärer jag kommer sakna när jag är tillbaka i Sverige. Sure, man kan beställa hem kläder från internet -- men hur kul är det att betala 500 kr i tull? Big no no. Mina fynd idag blev i alla fall en underbart söt jul skjorta i rödrutigt, en svart midjehög kjol man kan använda till allt och ett par grå jeans jag letat forever for (haha, get it). Också två trosor på Victoria's. 

Vi gick runt och hade roligt som vanligt bland miljoner människor som var ute i premiären på julhandeln. Tills... vi kom in på CVS. Jag skulle sträcka mig efter lite godis och kände hur det rann till i näsan. Näsblod, vad annars? (Känsliga bör sluta läsa här) Det värsta var att det aldrig slutade och jag fick ligga ner i fyrtio minuter och bara svälja blod. Trots detta kände jag mig okej när allt slutat, förutom halsen där allt blod stelnat till. Vi fortsatte in på Macy's där Anna skulle prova jeans, och jag satte mig på soffan utanför provrummen. Där började det. Jag blev helt svag och började skaka samtidigt som magen vände sig upp och ner och jag kände att jag bara ville spy. Anna sa att jag såg helt vit ut i ansiktet så vi gick ut på parkeringen för att ta luft, då det börjar bli kallt i Massachusetts också, vände vi snabbt in och väntade på bord på Cheesecake Factory. Jag försökte spy inne på toaletten men det gick inte... när vi väl fått ett bord och Vanessa kom och gjorde oss sällskap funderade jag på om jag borde köra hem. Trots mitt sjuka illamående försökte jag mig på en cola och lite bröd samt en Caesar sallad och gradvis blev jag bättre för att efter en timme vara helt återställd. Det måste ha varit blodet jag svalde, eftersom det var minst två mjölkglas och kroppen inte är gjord för att dricka blod liksom... händerna bara skakade. Usch. Men nu var det över i alla fall.

Efter cheesecake dinner korsade vi gatan för att gå på bio. Vi fick trycka oss fram bland allt folk som ville gå just ikväll. Bestämde oss snabbt för Love and other drugs med Jake Gyllenhaal och Anne Hathaway. I loved the movie. Lättsam men också dramatisk kärlekskomedi/drama... om hur viktigt det är att faktiskt ha någon som bryr sig om en. Att vägra släppa in någon whatever the reason is.
Att våga älska.

Tumblr_lbjb1cempl1qd2epno1_400_large
Jake

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0